[SFML] Ulepszenie kolizji zderzających się kółek
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-31 23:13
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-18 12:06:02 No tak , rozumiem jak wykryć tą kolizje , ale teraz chciałbym żeby te kółka na siebie reagowaly , tzn ze jeżeli sie dotkną to sie przepychaja , lecz nie wiem jak zrobić takie coś , czy istnieje jakis wzór matematyczny na wykrycie tego :) ? (nie mam jeszcze takich skomplikowanych rzeczy na matematyce) |
|
polkom21 |
» 2013-08-18 12:16:30 Skorzystaj z jakiejś biblioteki do fizyki albo co lepsze napisz ją sam :) Trochę poczytać, przeanalizować jaką metodę zastosować i będzie ok :) |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-18 12:40:41 Tylko właśnie sie Was pytam co poczytać ;)
|
|
RazzorFlame |
» 2013-08-18 14:21:57 Poczytać? Sprawdź czy występuje kolizja a jeśli tak to ustaw odpowiedni kąt odbicia, potem wylicz sinus i cosinus z tego kąta. Najlepiej zobacz: Co jak co ale easykoderowi obroty wyszły całkiem całkiem |
|
SeaMonster131 |
» 2013-08-18 14:38:21 |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-19 22:56:49 Przeczytałem poradnik easycodera , lecz trudno mi to zrozumieć , próbuje zrozumieć do czego jest sinus i cosinus ( na Google naprawdę nie ma sensownego prostego wyjaśnienia , lub jestem na to zbyt głupi ;P ) . Jak mógłbym obliczyć ten kąt ?? Przy użyciu właśnie sinusa i cosinusa ?? Sea nic z tego nie rozumiem :( . Zrozumiałem ze te funkcje trygonetryczne to są proporcje bokow trójkąta , ale jak można przenieść ta zasadę na moj przykład ?? |
|
polkom21 |
» 2013-08-20 00:43:16 Na podstawie funkcji trygonometrycznych lub jak wolisz twierdzenia Pitagorasa możesz wyliczyć odległość środków dwóch okręgów i jak ta odległość jest równa sumie promieni dwóch okręgów to wtedy występuje kolizja. Dla okręgów dokładniej nie da się tego wyliczyć :P |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-20 09:41:56 To ja już wiem , tylko jak można obliczyć kat jaki pada miedzy tymi kołami ?? |
|
1 « 2 » 3 4 |