[C++] Biblioteki do obsługi połączeń internetowych.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-09-12 08:33
Revo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Biblioteki do obsługi połączeń internetowych. » 2013-09-11 19:33:09 Witam Forumowiczów :) Mam pytanie odnośnie obsługi połączeń internetowych : Jakiej biblioteki najlepiej użyć przy pisaniu gry online? Boost, Winsock a może coś jeszcze innego ?? Kiedy stawiałem serwer Tibii (tak wiem, wiem ... Tibia żal) to było to zrealizowane za pomocą biblioteki Boost i śmigało to bardzo przyjemnie i płynnie nie obciążając za bardzo procesora i pamięci. Boost to dobre rozwiązanie ?? Oczywiście gra ma mieć budowę Klient -> Serwer <- Klient. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i pomoc :) Pozdrawiam ! |
|
pekfos |
» 2013-09-11 19:34:49 WinSock. |
|
DejaVu |
» 2013-09-11 19:38:51 Wątpliwa jest Twoja wiedza na temat programowania, skoro uzależniasz szybkość i jakość komunikacji sieciowej od używanej biblioteki. Pakiety i tak są wysyłane oraz odbierane tymi samymi funkcjami windowsa/unixa. Ponadto to nie biblioteka sieciowa decyduje o obciążeniu serwera, lecz cała otoczka pisana przez programistę.
/edit: Odpowiadając na Twoje pytanie: nie ma najmniejszego znaczenia jakiej biblioteki użyjesz do komunikacji sieciowej - zużycie zasobów będzie na takim samym poziomie. Jedyną różnicą jest wygoda użycia wybranych narzędzi. |
|
kubawal |
» 2013-09-11 19:40:19 Jak ogarniasz obiektowość, to SFML Network. |
|
MrPoxipol |
» 2013-09-11 19:42:48 @up A boost nie jest obiektowy? :o |
|
DejaVu |
» 2013-09-11 19:43:06 |
|
kubawal |
» 2013-09-11 19:49:58 @MrPoxipol, też, ale zależy kto co lubi. Ja na przykład wolę sf::Network. Myślę też, że więcej osób na tym forum używa SFML, stąd ew. pomoc w razie problemów.
|
|
Revo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-09-12 08:33:31 Drogi DejaVu, dziękuję bardzo za odpowiedź bo w sumie Twoja by wystarczyła w tym całym temacie :)) Pisałem komunikatorek internetowy na WinSocku działający na zasadzie listy kontaktów i wszystko było cacy ;p Używam biblioteki SFML i chyba zastosuję wbudowany sf::Network bo znam tę bibliotekę dosyć dobrze. DejaVu dziękuję za linka i jeżeli chodzi o połączenia internetowe to nie wpadłem na to, że przecież wszystko i tak jest wysyłane tymi samymi funkcjami ... Gapa ze mnie :P Po obiadku zabiorę się za dokumentacje ;p Dziękuję za pomoc ! |
|
« 1 » |