Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Biblioteki do obsługi połączeń internetowych.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-09-12 08:33
Autor Wiadomość
Revo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Biblioteki do obsługi połączeń internetowych.
» 2013-09-11 19:33:09
Witam Forumowiczów :) Mam pytanie odnośnie obsługi połączeń internetowych : Jakiej biblioteki najlepiej użyć przy pisaniu gry online? Boost, Winsock a może coś jeszcze innego ?? Kiedy stawiałem serwer Tibii (tak wiem, wiem ... Tibia żal) to było to zrealizowane za pomocą biblioteki Boost i śmigało to bardzo przyjemnie i płynnie nie obciążając za bardzo procesora i pamięci. Boost to dobre rozwiązanie ?? Oczywiście gra ma mieć budowę Klient -> Serwer <- Klient. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i pomoc :) Pozdrawiam ! 
P-91922
pekfos
» 2013-09-11 19:34:49
WinSock.
P-91923
DejaVu
» 2013-09-11 19:38:51
Wątpliwa jest Twoja wiedza na temat programowania, skoro uzależniasz szybkość i jakość komunikacji sieciowej od  używanej biblioteki. Pakiety i tak są wysyłane oraz odbierane tymi samymi funkcjami windowsa/unixa. Ponadto to nie biblioteka sieciowa decyduje o obciążeniu serwera, lecz cała otoczka pisana przez programistę.

/edit:
Odpowiadając na Twoje pytanie: nie ma najmniejszego znaczenia jakiej biblioteki użyjesz do komunikacji sieciowej - zużycie zasobów będzie na takim samym poziomie. Jedyną różnicą jest wygoda użycia wybranych narzędzi.
P-91924
kubawal
» 2013-09-11 19:40:19
Jak ogarniasz obiektowość, to SFML Network.
P-91925
MrPoxipol
» 2013-09-11 19:42:48
@up A boost nie jest obiektowy? :o
P-91926
DejaVu
» 2013-09-11 19:43:06
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
Poczytaj sobie podobne tematy - w jednym z nich ktoś wymienił ciekawą bibliotekę do reliable UDP - to może się przydać.

/edit:
Znalazłem :)
http://cpp0x.pl/forum/temat/​?id=8330
http://enet.bespin.org/
P-91927
kubawal
» 2013-09-11 19:49:58
@MrPoxipol, też, ale zależy kto co lubi. Ja na przykład wolę sf::Network. Myślę też, że więcej osób na tym forum używa SFML, stąd ew. pomoc w razie problemów.
P-91929
Revo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-09-12 08:33:31
Drogi DejaVu, dziękuję bardzo za odpowiedź bo w sumie Twoja by wystarczyła w tym całym temacie :)) Pisałem komunikatorek internetowy na WinSocku działający na zasadzie listy kontaktów i wszystko było cacy ;p Używam biblioteki SFML i chyba zastosuję wbudowany sf::Network bo znam tę bibliotekę dosyć dobrze. DejaVu dziękuję za linka i jeżeli chodzi o połączenia internetowe to nie wpadłem na to, że przecież wszystko i tak jest wysyłane tymi samymi funkcjami ... Gapa ze mnie :P Po obiadku zabiorę się za dokumentacje ;p Dziękuję za pomoc !
P-91971
« 1 »
  Strona 1 z 1