[Allegro] obsługa kamery.
Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-14 06:59
eBbi |
» 2009-08-13 09:40:08 aha, jako programista raczej nie używaj wyrażenia "kamera" tylko "obszar wyświetlany na ekranie" bo to głupio brzmi :P |
|
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-13 09:42:10 Jest jeden problem ja nie mam mapz kaflowej bo mario tego nie potrzebuje poprostu niebieski kolor tła podłoże i przeszkody.
Prosze o pomoc
|
|
Rares |
» 2009-08-13 09:44:03 To jak to wyświetlasz? Robisz bitmapki i je wkładasz na ekran? To nie ma większego sensu. KAŻDA platformówka jest robiona na kaflach. Nawet Mario. |
|
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-13 09:55:13 Tzn jak sie robi te kafle w allegro programuje dopiero 4dni. |
|
krdk |
» 2009-08-13 10:09:05 Patrz-> strona easykodera. |
|
Rares |
» 2009-08-13 10:10:10 Robisz bitmapki o takich samych wymiarach (najlepiej byłoby, gdyby szer. i wys. bitmapy była równa i jej wielkość powinna być wielokrotnością liczby 2, np. 32, 64, 128, mniejszych nie ma sensu robić). Umieszczasz to na jednej bitmapie, potem robisz mapkę, np.
mapa[3][3] = {0,0,1, 1,0,0, 2,1,1};
I podstawiasz za pomocą funkcji przedstawionych w tutku Easykodera. Liczby przedstawiają kafle na tej jednej bitmapie. Jednak nie robisz tak, że kiedy chcesz podstawić pierwszy kafel na bitmapie, to nie piszesz 1, tylko 0, gdyż od 0 jest liczona pozycja kafla. |
|
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-08-14 06:59:38 Ok wszystko rozumie temat został rozwiązany. Zamykam. |
|
1 « 2 » |