Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL] Poruszanie obiektem za pomocą myszy.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-04 23:33
Autor Wiadomość
Kubik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL] Poruszanie obiektem za pomocą myszy.
» 2014-01-04 23:33:12
Witajcie!
Jestem nowy na tym forum oraz w temacie OpenGL'a. Jako, że zajmuję się szeroko pojętą grafiką to przyszła też pora na niego. Korzystając z biblioteki glut zrobiłem prostą scenę i chciałbym poruszać w niej jedynym obiektem za pomoca myszy. Napisałem coś takiego, aczkolwiek jest to robionę trochę w ciemno:

C/C++
void MouseButton( int button, int state, int x, int y )
{
    stateG = state;
    xG = x;
    yG = y;
    buttonG = button;
}

void MouseMotion( int x, int y )
{
    if( buttonG == GLUT_LEFT_BUTTON )
    {
        if( xG < x )
        {
            if( x < 320 )
            {
                ax1 += 10;
            }
            else
            {
                ax2 += 10;
            }
        }
        else
        {
            if( x < 320 )
            {
                ax1 -= 10;
            }
            else
            {
                ax2 -= 10;
            }
        }
    }
   
    if( buttonG == GLUT_RIGHT_BUTTON )
    {
        if( xG < x )
        if( x < 320 )
        {
            q += 0.1;
            w += 0.1;
            e += 0.1;
        }
        else
        {
            b += 0.1;
            n += 0.1;
            m += 0.1;
        }
        else
        if( x < 320 )
        {
            q -= 0.1;
            w -= 0.1;
            e -= 0.1;
        }
        else
        {
            b -= 0.1;
            n -= 0.1;
            m = 0.1;
        }
    }
    glutPostRedisplay();
}

Efekt jest taki, że jak nacisnę przycisk myszy i poruszę kursorem to obiekt miga i jak zwolnię przycisk to znika. To oznacza, że chyba zupełnie nie ogarniam tematu :/ Moglibyście jakoś mi pomóc?
P-101191
« 1 »
  Strona 1 z 1