[OpenGL] Poruszanie obiektem za pomocą myszy.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-04 23:33
Kubik Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL] Poruszanie obiektem za pomocą myszy. » 2014-01-04 23:33:12 Witajcie! Jestem nowy na tym forum oraz w temacie OpenGL'a. Jako, że zajmuję się szeroko pojętą grafiką to przyszła też pora na niego. Korzystając z biblioteki glut zrobiłem prostą scenę i chciałbym poruszać w niej jedynym obiektem za pomoca myszy. Napisałem coś takiego, aczkolwiek jest to robionę trochę w ciemno: void MouseButton( int button, int state, int x, int y ) { stateG = state; xG = x; yG = y; buttonG = button; }
void MouseMotion( int x, int y ) { if( buttonG == GLUT_LEFT_BUTTON ) { if( xG < x ) { if( x < 320 ) { ax1 += 10; } else { ax2 += 10; } } else { if( x < 320 ) { ax1 -= 10; } else { ax2 -= 10; } } } if( buttonG == GLUT_RIGHT_BUTTON ) { if( xG < x ) if( x < 320 ) { q += 0.1; w += 0.1; e += 0.1; } else { b += 0.1; n += 0.1; m += 0.1; } else if( x < 320 ) { q -= 0.1; w -= 0.1; e -= 0.1; } else { b -= 0.1; n -= 0.1; m = 0.1; } } glutPostRedisplay(); }
Efekt jest taki, że jak nacisnę przycisk myszy i poruszę kursorem to obiekt miga i jak zwolnię przycisk to znika. To oznacza, że chyba zupełnie nie ogarniam tematu :/ Moglibyście jakoś mi pomóc? |
|
« 1 » |