Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kierunek rozwoju programisty, a rynek pracy

Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-25 13:24
Autor Wiadomość
DejaVu
» 2014-02-24 22:14:23
@up: jakoś nie widać całej masy ofert dla programistów gier w języku C++. Poza tym ile firm tworzy produkcje AAA? Cytuję:
Koszty stworzenia gier z kategorii Triple-A sięgają dziesiątków milionów dolarów.
Źródło: http://www.gry-online.pl​/slownik-gracza-pojecie.asp​?ID=285

To, że jest może 30 firm produkujących na świecie takie gry to nie znaczy, że jest n-set tysięcy stanowisk dla programistów w tych firmach.

Poza tym Twoje stwierdzenie na temat małych studiów i języka C++ nie znajduje ekonomicznego uzasadnienia i jakoś szczerze powiedziawszy nie widzę przełożenia Twoich stwierdzeń na oferty pracy w C++.
P-105231
SeaMonster131
» 2014-02-24 22:38:11
Można popatrzeć na ogłoszenia, np tutaj: http://www.skillshot.pl/jobs​/programowanie/
Moim zdaniem jest nadal dużo ogłoszeń odnośnie C++ (nie w tytule, lecz w treści ogłoszenia), choć widać, że osób znających Unity3D też poszukują.
P-105234
DejaVu
» 2014-02-24 23:16:04
@up: prawda, bo tam też spojrzałem. Zauważ jednak, że oferty te się powtarzają do tych samych firm w ciągu miesiąca. Poza tym w tytule jest C++, a w wymaganiach pojawia się C#, Unity, Objective C czy też inne języki/technologie. Warto również dodać, że są to ogłoszenia na całą Polskę, a jedna uczelnia rocznie produkuje lekką ręką 40 absolwentów informatyki z tytułem mgr. Uczelni mamy w kraju sporo, więc dajmy na to dla 1000 absolwentów IT rocznie jest raptem 15 ofert pracy miesięcznie na rynku gier, gdzie co miesiąc jeszcze potrafią się pojawiać te same oferty (a mówimy tu o ogóle, a nie tylko o ofertach pracy dla języka C++ w grach). W zasadzie jak się dobrze popatrzy na rynek i wymagania stawiane w ofertach to się dojdzie do wniosku, że praca jest obecnie tylko dla pasjonatów, którzy programują bo lubią i poświęcają na to dużo czasu od X lat albo dla tych co już siedzą w branży i tylko przechodzą z firmy X do firmy Y zazwyczaj po to, aby poprawić swoje warunki finansowe albo zdobyć nowe umiejętności.
P-105235
akwes
» 2014-02-25 13:24:42
1. Jaka drogę wybrać?
A pytasz nas bo...? Nie wiesz, gdzie więcej się zarabia? Czy nie wiesz co jest fajniejsze? Zarabia się dobrze wszędzie, gdzie się jest ekspertem a co jest fajne według Ciebie, wiesz tylko Ty :)

2. Lepiej iść na studia, czy raczej poszukać pracy? Zlecenia itp. (Wg. mnie studia są ważne, ale chcę znać wasze zdanie.)
Idź do pracy i na studia zaoczne. Na studiach poznasz wiele różnych technologii, mnogość rozwiązań i dziedzin. Oczywiście, sam musisz uczyć się wiedzy specjalistycznej, można by rzec, że na studiach pewne tematy są po prostu sygnalizowane i dają fajne podstawy, żeby było co wstukać w google i uczyć się samemu.

3. Jaki kierunek będzie lepszy: Programista Gier(C++/Python/Lua) czy Programista Funkcji Systemowych (C/C++/ASM)?
To co wolisz. Kasę zarobisz i tu i tu ale tylko pod warunkiem że będziesz naprawdę dobry.

4. Jakie umiejętności najlepiej szlifować w związku z takimi kierunkami, bądź przez was wskazanym?
Programsita gier? Pisać gry.
Programista systemów wbudowanych? Proste maszynki operate o proste mikro.
Bogate w projekty CV to wejściówka na każdą rozmowę kwalf.

5. Jeżeli mam się wybierać na studia, to jaką polibudę polecacie?
Bez różnicy. Porównaj sobie plany studiów, ilość przedmiotów, które Cię ciekawią i ilość takich, które wolałbyś ominąć. Wybierz studia dobre dla siebie, bo w innym przypadku nic Ci nie dadzą.

@m4tx,

Podaj przykład jednej gry AAA na Unity3D. Większość (nawet małych) studiów robi własne silniki, głównie ze względu na ograniczenia licencyjne istniejących.

Dużych studio, które mają hajs na gry AAA jest kilkadziesiąt na świecie. Małe firmy dominują rynek mobilny właśnie gotowcami i to one mają zyski a nie studia zaczynające od zrobienia własnego silnika. Ci którzy piszą własne silniki najczęściej pojawiają na kickstarterze i po pół roku dalej siedzą z ręką w nocniku i bez kasy na rozwój wkurzając osoby, które straciły hajs na ich produkcję, są to strasznie hejtowane "wieczne alfy i bety". 

W Polsce gry AAA robią firmy, które da się wyliczyć na palcach jednej ręki, mają cały czas otwartą rekrutację ale to świadczy o tym, że ciężko sprostać ich wymaganiom. W gamedev (podobno) wymagają dużo czasu i nie dają większch zarobków niż inni.

Jeżeli chodzi o pracę w C++ to jest kilka firm w Polsce, które cały czas szukają programistów C++ i są to firmy, które zajmują się sprzętem jak NSN czy Samsung. Jednak jeżeli chodzi o C++ to są to cały czas te same firmy od kilku (kilkunastu?) lat.
P-105245
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2