qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
System zapisu/wczytywania danych do gry » 2014-07-04 15:11:22 Już zakładałem tutaj topic z moim pomysłem na system zapisu/wczytywania ale dalej nic konkretnego nie zrobiłem. Proszę wiec was o pomoc w stworzeniu systemu.
1.Mam folder Maps, w którym znajdują się foldery Map1,Map2 itd. W folderze Mapx znajdują się foldery z warstwami,skrzynkami,przeciwnikami itd. 2.Każde przejście na inną mapę powoduję usunięcie danych z pamięci, więc wymyśliłem że przy Nowej Grze, gracz wybiera 1/5 dostępnym slotów na postać, i w razie śmierci po prostu wczytywany jest stan przed wejściem na te mapę. 3.No ale co ma reprezentować te 5 slotów na postać, gdzie mam stworzyć te foldery przechowujące (Nie chciał bym tu używać żadnych ścieżek Windowsowych, tylko w miarę proste rozwiązanie, czyli dane zapisywane w folderze z grą) 4.Mam jakoś przekopiowywać tyle tych plików z nowa gra, do folderu ze slotem gracza, czy pliki z aktualnym statusem danej skrzynki trzymać w folderze ze statusem danej skrzynki przy Nowej Grze? 5.To wszystko rodzi problem z jakiej ścieżki ma aktualnie program korzystać przy wczytywaniu danych. |
|
pekfos |
» 2014-07-04 15:59:05 Kopiowanie całych folderówRozwiązanie jakie sobie wymyśliłeś jest co najmniej złe. Żadna gra nie ma potrzeby 'kopiowania' folderów z punktu A do punktu B. |
W gruncie rzeczy założyłeś nowy temat tylko po to, by lepiej przedstawić swoją wizję, na którą już wcześniej otrzymałeś odpowiedź, że jest co najmniej zła. |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-04 16:01:19 Nie, bo nie chcę już kopiować folderów, poza tym nie rozumiem tamtego tłumaczenia. Muszę mieć jakieś pliki które przechowują informację przechowujące zmiany na mapie dla danego użytkownika. |
|
pekfos |
» 2014-07-04 16:04:22 Niekoniecznie. Wszystko zależy, co to dokładnie za gra i jakie są jej możliwości. Twoje rozwiązanie same w sobie prezentuje się źle. Co innego, gdybyś miał sensowne powody, dla których chcesz tak zrealizować zapis gry.. |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-04 16:07:10 Jest mapa która ładuje różne dane, czyli ustawienie bitmap,zawartości skrzynek etc. Po przejściu na inną mapę dane są czyszczone z pamięci i ładowane z pliku dane kolejnej mapy. Dane z poprzedniej mapy powinny być zapisane w pliku przechowującym postęp danego gracza, bo zachodzą tam zmiany, np. opróżnianie skrzynek etc. Dane są ładowane z plików głównych,czyli czystych jak przy nowej grze, a powinny być wczytywane osobno dla każdego gracza który dokonał innych zmian na mapce. |
|
pekfos |
» 2014-07-04 16:12:36 bo zachodzą tam zmiany, np. opróżnianie skrzynek etc. |
A co to za zmiany..? Nie modyfikujesz całej mapy, a to byłby powód, dla którego można by rozważać zapisywanie całej mapy w zapisie gry. Opróżnienie skrzynek to żaden powód, bo bez najmniejszych trudności technicznych możesz zapisać tylko ich zawartość do pliku zapisu gry, a zawartość z pliku mapy traktować wyłącznie jako wartość początkową. To samo z ustawieniem przeciwników, jeśli ma to być jakoś zapisywane. |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-04 16:15:53 I mam ten zapis zmian w skrzynce umieszczać w folderze z oryginalnym plikiem startowym? Poza tym zmiany na mapie są tylko takie że przeciwnik albo jest, albo już go nie ma. |
|
pekfos |
» 2014-07-04 16:16:55 I mam ten zapis zmian w skrzynce umieszczać w folderze z oryginalnym plikiem startowym? |
W żadnym razie. Poza tym zmiany na mapie są tylko takie że przeciwnik albo jest, albo już go nie ma. |
To samo z ustawieniem przeciwników, jeśli ma to być jakoś zapisywane. |
|
|
« 1 » 2 |