bobek784 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL] Tworzenie sceny z użyciem TextBoxa. » 2014-08-11 18:15:37 Witam wszystkich użytkowników. Próbuję stworzyć Windows Forms Application wyświetlającą w okienku scenę z użyciem OpenGl'a oraz TextBoxa, w którym wyświetlony będzie kod odpowiedzialny za utworzoną scenę. Edycja kodu w textboxie powinna wpływać na zmianę renderowanej sceny. Stworzyłem działające okienko OpenGL i Textboxa, jednak mam problem z przeniesieniem informacji z textboxa do funkcji odpowiedzialnej za renderowanie sceny. http://i58.tinypic.com/245g1oo.jpg. To funkcja odpowiedzialna za renderowanie sceny: System::Void Render( System::String ^ tekst ) { glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT ); tekst; }
Funkcję wywołuję w taki sposób: OpenGL->Render( textBox1->Text );
Program nie wywala żadnych błędów, ale nie działa tak, jak powinien. W funkcji renderowania, kiedy ręcznie zastąpię "tekst" kodem z textboxa wszystko ładnie wyświetla. Cała sztuczka ma polegać na tym, żeby tekst z textboxa został "skopiowany" do funkcji renderującej, żeby mógł się zrenderować i wyświetlić. Ma ktoś jakiś pomysł, jak sobie z tym poradzić? Dodam, że kod dla opengl'a i samo okno są w oddzielnych plikach (.h) - (Używam Visual Studio 2010). |
|
Monika90 |
» 2014-08-11 18:47:00 Ma ktoś jakiś pomysł, jak sobie z tym poradzić? |
zapisujesz tekst do pliku, kompilujesz go do bilioteki DLL, ładujesz DLL, wywołujesz funkcję z DLLa. |
|
bobek784 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-11 19:10:24 Hmm, właśnie myślałem o zapisie do pliku i bezpośrednim jego wczytaniu w opengl, bo na winapi robiłem coś takiego, żeby ładować mapy. Tylko w tym przypadku to chyba nie ma sensu, bo później chcę wpływać przy pomocy różnych narzędzi na treść tego textboxa, a zapisywanie i czytanie tego za każdym razem (jakieś 20 razy na sekundę) nie będzie zbyt wydajne :/ |
|
pekfos |
» 2014-08-11 20:06:34 [C++][OpenGL] Tworzenie sceny z użyciem TextBoxa. |
Tagu [C++] w nazwie tematu się tu nie powinno wstawiać, bo C++ jest jakby 'domyślnym' językiem na tym forum. W tym przypadku nawet nie możesz go wstawić, bo temat nie dotyczy tego języka.. |
|
bobek784 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-12 20:35:18 To może zapytam inaczej: Da się zrobić tak, żeby zawartość zmiennej tekstowej program widział i wykonywał jak zwykły kod programu?
Bo widocznie w tym mój problem, że zawartość zmiennej widzi jako tekst i nic z nią nie robi. A chciałbym, żeby widział jako kod programu i go wykonał. Da się to w ogóle zrobić?
PS. Problem dotyczy właśnie C++, Opengl to tylko wykorzystana biblioteka, która nie jest istotna, bo nie stanowi problemu. Problem to przeniesienia zmiennej miedzy 2 header files (co chyba mi się udało) i czytanie zmiennej tekstowej, jak kodu programu (żeby program wykonał polecenia zawarte w zmiennej). |
|
1aam2am1 |
» 2014-08-12 21:11:00 Jeżeli chcesz aby kod który wpisałeś się wykonywał jako program. To w c++ się nie da. Jak chcesz tak zrobić to poczytaj sobie o javie. C++ jest językiem kompilowanym przez to nie da się tak zrobić. |
|
michal11 |
» 2014-08-13 09:17:11 Ale możesz skorzystać z języka skryptowego i odpowiedniej biblioteki do C++. |
|
« 1 » |