Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL] Tworzenie sceny z użyciem TextBoxa.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-13 09:17
Autor Wiadomość
bobek784
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL] Tworzenie sceny z użyciem TextBoxa.
» 2014-08-11 18:15:37
Witam wszystkich użytkowników.
Próbuję stworzyć Windows Forms Application wyświetlającą w okienku scenę z użyciem OpenGl'a oraz TextBoxa, w którym wyświetlony będzie kod odpowiedzialny za utworzoną scenę. Edycja kodu w textboxie powinna wpływać na zmianę renderowanej sceny. Stworzyłem działające okienko OpenGL i Textboxa, jednak mam problem z przeniesieniem informacji z textboxa do funkcji odpowiedzialnej za renderowanie sceny.

http://i58.tinypic.com​/245g1oo.jpg.

To funkcja odpowiedzialna za renderowanie sceny:
C/C++
System::Void Render( System::String ^ tekst )
{
   
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT );
    tekst;
   
}
Funkcję wywołuję w taki sposób:
C/C++
OpenGL->Render( textBox1->Text );
Program nie wywala żadnych błędów, ale nie działa tak, jak powinien.
W funkcji renderowania, kiedy ręcznie zastąpię "tekst" kodem z textboxa wszystko ładnie wyświetla.

Cała sztuczka ma polegać na tym, żeby tekst z textboxa został "skopiowany" do funkcji renderującej, żeby mógł się zrenderować i wyświetlić.
Ma ktoś jakiś pomysł, jak sobie z tym poradzić?

Dodam, że kod dla opengl'a i samo okno są w oddzielnych plikach (.h) - (Używam Visual Studio 2010).
P-115328
Monika90
» 2014-08-11 18:47:00
Ma ktoś jakiś pomysł, jak sobie z tym poradzić?
zapisujesz tekst do pliku, kompilujesz go do bilioteki DLL, ładujesz DLL, wywołujesz funkcję z DLLa.
P-115331
bobek784
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-08-11 19:10:24
Hmm, właśnie myślałem o zapisie do pliku i bezpośrednim jego wczytaniu w opengl, bo na winapi robiłem coś takiego, żeby ładować mapy. Tylko w tym przypadku to chyba nie ma sensu, bo później chcę wpływać przy pomocy różnych narzędzi na treść tego textboxa, a zapisywanie i czytanie tego za każdym razem (jakieś 20 razy na sekundę) nie będzie zbyt wydajne :/
P-115333
pekfos
» 2014-08-11 20:06:34
[C++][OpenGL] Tworzenie sceny z użyciem TextBoxa.
Tagu [C++] w nazwie tematu się tu nie powinno wstawiać, bo C++ jest jakby 'domyślnym' językiem na tym forum. W tym przypadku nawet nie możesz go wstawić, bo temat nie dotyczy tego języka..
P-115336
bobek784
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-08-12 20:35:18
To może zapytam inaczej:
Da się zrobić tak, żeby zawartość zmiennej tekstowej program widział i wykonywał jak zwykły kod programu?

Bo widocznie w tym mój problem, że zawartość zmiennej widzi jako tekst i nic z nią nie robi. A chciałbym, żeby widział jako kod programu i go wykonał. Da się to w ogóle zrobić?


PS.
Problem dotyczy właśnie C++, Opengl to tylko wykorzystana biblioteka, która nie jest istotna, bo nie stanowi problemu. Problem to przeniesienia zmiennej miedzy 2 header files (co chyba mi się udało) i czytanie zmiennej tekstowej, jak kodu programu (żeby program wykonał polecenia zawarte w zmiennej).
P-115396
1aam2am1
» 2014-08-12 21:11:00
Jeżeli chcesz aby kod który wpisałeś się wykonywał jako program. To w c++ się nie da. Jak chcesz tak zrobić to poczytaj sobie o javie. C++ jest językiem kompilowanym przez to nie da się tak zrobić.
P-115397
michal11
» 2014-08-13 09:17:11
Ale możesz skorzystać z języka skryptowego i odpowiedniej biblioteki do C++.
P-115405
« 1 »
  Strona 1 z 1