wprawianie obiektów gry w ruch v.1
Ostatnio zmodyfikowano 2014-09-24 13:28
przemko06 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-09-23 12:40:17 dzięki |
|
przemko06 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-09-24 11:00:32 A czy to co teraz zrobiłem ma w ogóle sens czy nie? Czy to totalna bzdura... I tak nie działa :D ale czy chociaż w dobrym kierunku poszedłem, chodzi o sterowanie tym kółkiem za pomocą myszy. Jak tak to jak to naprawić :P A jak nie to chyba na chwile dam sobie spokój z SFML i bede sie uczył C++ narazie. #include <SFML/Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Wytwarzanie Gier 2D, C++ | http://cpp0x.pl" ); oknoAplikacji.setVerticalSyncEnabled( true ); sf::Event pozycjax, pozycjay; sf::Mouse::setPosition( sf::Vector2i( pozycjax.mouseMove.x, pozycjay.mouseMove.y ), oknoAplikacji ); sf::CircleShape circle( 25 ); circle.setPointCount( 30 ); while( oknoAplikacji.isOpen() ) { sf::Event zdarzenie; while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) ) { if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle ) { circle.setPosition( pozycjax, pozycjay ); oknoAplikacji.draw( circle ); } } oknoAplikacji.clear(); oknoAplikacji.display(); } return 0; }
|
|
maly |
» 2014-09-24 11:17:39 Ten kod nie trzyma się kupy, jeśli do jego stworzenia użyłeś jakiegoś algorytmu genetycznego to zalecam dalsze kontynuowanie procedury może w końcu coś wyjdzie;) dam sobie spokój z SFML i bede sie uczył C++ |
Doskonały pomysł. |
|
kubawal |
» 2014-09-24 12:16:07 BTW fajnie by było gdyby ktoś zupdatował ten kurs do wersji 2.x (po dłuższej chwili namysłu stwierdziłem, że ja mogę to zrobić :) ) |
|
polkom21 |
» 2014-09-24 13:28:06 A tak apropo kodu to najpierw rysujesz, później czyścisz a na końcu wyświetlasz? No trochę to mało logiczne. A jeżeli chcesz wprawiać objekty w ruch to w Sprite czy Shape jest funkcja move, która pozwala Ci przemieszczać objekty a w dodatku jak chcesz żeby to w miarę działało fajnie to prędkość pomnóż przez deltę czasu. |
|
1 « 2 » |