Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

wprawianie obiektów gry w ruch v.1

Ostatnio zmodyfikowano 2014-09-24 13:28
Autor Wiadomość
przemko06
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-09-23 12:40:17
dzięki
P-117385
przemko06
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-09-24 11:00:32
A czy to co teraz zrobiłem ma w ogóle sens czy nie? Czy to totalna bzdura...  I tak nie działa :D ale czy chociaż w dobrym kierunku poszedłem, chodzi o sterowanie tym kółkiem za pomocą myszy. Jak tak to jak to naprawić :P A jak nie to chyba na chwile dam sobie spokój z SFML i bede sie uczył C++ narazie.

C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Wytwarzanie Gier 2D, C++ | http://cpp0x.pl" );
    oknoAplikacji.setVerticalSyncEnabled( true ); //Włączenie synchronizacji pionowej - stała liczba FPS (zazwyczaj 60) - zadziała pod warunkiem, że system nie wymusza na aplikacji wyłączenia tego trybu
   
    sf::Event pozycjax, pozycjay;
    sf::Mouse::setPosition( sf::Vector2i( pozycjax.mouseMove.x, pozycjay.mouseMove.y ), oknoAplikacji );
   
    sf::CircleShape circle( 25 );
    circle.setPointCount( 30 );
   
    while( oknoAplikacji.isOpen() )
    {
        sf::Event zdarzenie;
        while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                 oknoAplikacji.close();
           
            if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                 oknoAplikacji.close();
           
            if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
            {
                circle.setPosition( pozycjax, pozycjay );
                oknoAplikacji.draw( circle );
            }
           
        }
       
       
        oknoAplikacji.clear();
        oknoAplikacji.display();
    }
    return 0;
}
P-117411
maly
» 2014-09-24 11:17:39
Ten kod nie trzyma się kupy, jeśli do jego stworzenia użyłeś jakiegoś algorytmu genetycznego to zalecam dalsze kontynuowanie procedury może w końcu coś wyjdzie;)

dam sobie spokój z SFML i bede sie uczył C++
Doskonały pomysł.
P-117412
kubawal
» 2014-09-24 12:16:07
BTW fajnie by było gdyby ktoś zupdatował ten kurs do wersji 2.x (po dłuższej chwili namysłu stwierdziłem, że ja mogę to zrobić :) )
P-117413
polkom21
» 2014-09-24 13:28:06
A tak apropo kodu to najpierw rysujesz, później czyścisz a na końcu wyświetlasz? No trochę to mało logiczne. A jeżeli chcesz wprawiać objekty w ruch to w Sprite czy Shape jest funkcja move, która pozwala Ci przemieszczać objekty a w dodatku jak chcesz żeby to w miarę działało fajnie to prędkość pomnóż przez deltę czasu.
P-117418
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2