Wyliczanie sumy tablicy i pytanie o poprawność
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-05 18:28
Sumeek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wyliczanie sumy tablicy i pytanie o poprawność » 2015-01-04 21:18:56 Witam, pomógłby mi ktoś wyliczyć sumę tablicy? Jak widać, zamiast tab1 wstawiłem 4+rand()%7 aby program wybierał randomowe liczby z przedziału od 4 do 10 i nie mam się do czego odwołać chcąc wyliczyć wspomnianą sumę.
#include<iostream> #include <cstdlib> #include <ctime>
using namespace std;
int main() { void srand( unsigned int ); srand(time(0)); int tablica1[1000]; int tab1 = 0; cout << "Podales nastepujace liczby: "; do { cout<<(4+rand()%7)<<"\n"; tab1++; } while( tab1 < 1000 ); return 0; ]
Jestem początkującym programistą i po ogarnięciu artykułu odnośnie tablic jednowymiarowych postanowiłem wykonać ćwiczenie, którego polecenie brzmi następująco ;
Napisz program, który wylosuje 999 liczb całkowitych z zakresu od 4 do 10 włącznie, wypisze te wartości na ekran, po czym zsumuje je i wynik wypisze na ekran. Program ma wykorzystywać tablicę, która zostanie najpierw wypełniona liczbami losowymi z określonego przedziału, a następnie wynik zostanie obliczony na podstawie zawartości całej tablicy.
Czy da się jakoś inaczej napisać, aby tablica wypisywała randomowe liczby z określonego przedziału? Z góry dziekuję za odpowiedźi. |
|
darko202 |
» 2015-01-05 09:10:40 http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/1 p.16 gdybyś zapisywał wyniki do zadeklarowanej tablicy int tablica1[1000]; tablica1[tab1] = (4+rand()%7); mógłbyś je w dowolnym momencie policzyć (pętla) |
|
» 2015-01-05 18:19:00 Nic z tego, po przypisaniu tablica1[tab1]=(4+rand()%7) z dziesięciu wypisanych liczb zmienia się tylko pierwsza i tylko ona odpowiada przedziałowi, pozostałe dziewięć jest taka sama...
Program wygląda następująco
#include<iostream> #include <cstdlib> #include <ctime>
using namespace std;