Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[HTML] Tworzenie przypisów do ebooka

Ostatnio zmodyfikowano 2015-10-20 18:12
Autor Wiadomość
ziombel3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[HTML] Tworzenie przypisów do ebooka
» 2015-04-25 23:29:52
Witam. Chce przerobić jedną książkę z pdf do formatu mobi. Użyłem programu Mobipocket Creator aby przekonwertować plik pdf do html. Niestety nie jestem programistą html i nie wiem jak zrobić dwie rzeczy. Fragment kodu książki:


<p>Tak więc w całości swej [...]
wartości wymiennej”.<a href="#link6"><sup>1</sup></a></p>

<p><sup>1</sup><a name="link6"/> 2-e wydanie, str. 111. </font></p>

Generalnie jak przekonwertuje coś takiego w calibre do formatu mobi, to wszystko działa. Jednak są dwa problemy:

1. Jak kliknę w indeks przypisu to przenosi mnie do miejsca gdzie jest drugi link. Jednak zamiast wyświetlać mi treść tylko danego przypisu, czytnik wyświetla mi także dalszą treść ebooka. W normalnych ebookach jedna strona w czytniku to jeden przypis. Jak sformatować kod, aby dany przypis zajmował całą stronę?

2. Dodatkowo w ebookach jak się kliknie w przypisie na numer przypisu w przypisie, to wraca się z powrotem. Tutaj nie mam takiej możliwości. Mogę jedynie cofnąć się do poprzedniej przeczytanej strony za pomocą kindla, ale to jest niewygodne. Da się zrobić to bez dodawania po 2 linków na przypis?
P-131435
Szustarol
» 2015-04-27 17:38:28
No więc tak
Jeśli chodzi o wysokość przypisu to można by
przy użyciu JS pobrać wysokość ekranu i dać
echo do atrybutu wysokośći <p>
jako wysokość całego segmentu czyli coś jak:
<p width="<javascript pobiera wysokość echo wysokość>"> ~javascript nie znam to oczywiście jest pseudokod
treść przypisu
</p>
A jeśli chodzi o wracanie z powrotem to pewnie coś w stylu:

<p>Tak więc w całości swej [...]
wartości wymiennej”.<a name="linkX"><a href="#link6"><sup>1</sup></a></p>

<p><a href="#linkX"><sup>1</sup></a><a name="link6"/> 2-e wydanie, str. 111. </font></p>