Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-03-20 18:41:29 Co proponujesz w konsoli? Da się zrobić na niej ciekawą grę? Jakiego typu?
A poza tym co to za różnica jaką bibliotekę stosuje? Przecież iostream to też biblioteka tylko zamiast grafiki wyświetla znaki więc i na tej i na tej można się uczyć... |
|
filipesq |
» 2010-03-20 19:36:13 Wszystko się da. Gdzieś na youtube.pl był filmik jak w konsoli zrobić grę (coś w stylu labirynt). To jest specjalnie dla początkujących, ale musisz umieć C++ przynajmniej do switch. |
|
TheLukon |
» 2010-03-20 20:04:45 Można też zrobić snake'a, szachy, kółko i krzyżyk, sudoku i wiele więcej. |
|
szyx_yankez |
» 2010-03-20 20:12:05 Nawet twojego upragnionego arcanoida. |
|
DejaVu |
» 2010-03-20 20:42:18 Symfonia C++... 1061 stron, a Ty przeczytałeś całe 40 stron. Innymi słowy znasz mniej niż 4% języka opisanego w Symfonii C++. Dodam, że książka ta nie opisuje żadnej biblioteki graficznej itp. Ty chcesz pisać grę...? Twierdzisz, że niesłuszne są uwagi kolegów z forum, którzy poganiają Ciebie do nauki zamiast szukania gotowych rozwiązań? Na chwilę obecną nie masz pojęcia jeszcze o programowaniu. Jak przeczytasz gdzieś 40% książki i przeczytasz kurs Allegro Easykodera to będzie jakiś temat do rozmowy na temat robienia gry - tymczasem nie ma z Tobą dyskusji (w tym temacie) i to nie ze złośliwości tylko po prostu Ty nic nie znasz podstaw, a do pisania gier trzeba podstawy mieć opanowane. Dawno nie pisałem na forum w takich tematach, może zbyt ostra jest moja wypowiedź, niemniej jednak no wybacz - powiedziałbym Ci żebyś napisał mi program wypisujący liczby pierwsze z przedziału od 1 do 10000 to zapewne bez książki tego nie będziesz w stanie zrobić. Najprostszy kompletny kod takiego programu zapewne nie przekroczy 30 wierszy. Jesteś w stanie go napisać bez użycia książki i innych pomocy naukowych? Jeśli nie to nie ma nawet co mówić o pisaniu gier, bo tam kodu będzie co najmniej 10 razy tyle. /edit: Poprawka - spis treści książki sugeruje, że stron jest ponad 1239 więc te pierwsze 40 stron to opowieść o programiście, który pasie się na łące, wcina słomę i wpada na genialne pomysły przez co powstają później wspaniałe programy. Tyle miałem do powiedzenia w tym temacie. PS. Spis treści: http://www.ifj.edu.pl/~grebosz/symf_std_spis_tresci.pdf |
|
madmike44 |
» 2010-03-20 22:00:38 Dodatkowo jeszcze ponad 600 stron "Pasji C++" Grębosza, dla naprawdę niezłego ogarnięcia całości specyfikacji języka :P |
|
Elaine |
» 2010-03-20 22:26:09 Dla naprawdę niezłego ogarnięcia całości specyfikacji języka trzeba przeczytać ISO/IEC 14882, Pasja Grębosza nic nie da... |
|
dmx81 |
» 2010-03-20 23:28:37 a co do pytania powyzej gdzies, bo jest w miare konkretne, a takie glownie powinienes zadawac - wtedy dostaniesz konkretne odpowiedzi, a tak dzial z szukam pomocy przeksztalca sie w jakies zawile dyskusje, a nie o to tu chodzi, tak wiec odpowiadam na pierwsz pytanie: A. doczytac caly kurs allegro, w miedzy czasie oczywiscie robiac cwiczenia zaproponowane w kursie + jakies wlasne pomysly B. jesli chodzi o wyswietlani bitmapy(czyli jakiegos obrazka) w dowolnym miejscu na ekranie - oczywiscie dokladnie opisane w kursie, ale streszcze, ze uzywasz do tego odpowiedniej funkcji w allegro masked_blit lub blit (czym sie roznia - jest w kursie) nastepnie podajesz parametry, czyli ktory obrazek wyswietlic, gdzie wyswietlic, jaki kawalek obrazka pokazac,w jakich wspolrzednych go wyswietlic na docelowym miejscu (np na ekran 50 od lewej i 100 od gory), no i szerokosc i wysokosc obrazka) C. zdarzenie klikniecia myszka - mozna conajmniej na 3 sposoby wykonac: w zaleznosci, czy kursor znajduje sie w ustalonym punkcie w zaleznosci, czy kursor znajduje sie na obiekcie w zaleznosci, czy kursor znajduje sie na okreslonym kolorze np mx = mouse_x; my = mouse_y; mb = mouse_b; if( getpixel( bufor, mx, my ) != makecol( 100, 100, 100 ) && mb != 0 ) textprintf_ex( screen, font, 100, 200, makecol( 200, 100, 200 ), 0, "TRAFIONY" );
jak cos wiecej chcesz wiedziec, najpier przeczytaj kurs, pozniej pytaj :) ps. sam jestem poczatkujacy :) |
|
1 « 2 » 3 4 |