Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dodanie bilioteki sfml do code:blocks

Ostatnio zmodyfikowano 2016-08-08 22:11
Autor Wiadomość
Banneq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-07 20:37:31
wszystkie dlki sa tam gdzie powinny
P-150645
mateczek
» 2016-08-07 21:46:22

Przy instalacji 2.0 wyskakuje błąd krytyczny z następującą treścią

instalacji czego ?? co ty tam instalujesz?? bibliotekę masz spakowaną w wersji binarnej, lub pobierasz źródła i kompilujesz !!! na Ubuntu to sprawa banalna


 sudo apt-get install libsfml-dev
tylko tyle wystarczy by zacząć programowanie. Co innego Windows. Tu trzeba się pomęczyć z kompilacją, lub dopasować wersję biblioteki do kompilatora.
P-150646
Banneq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-07 22:49:23
Lecimy dalej. Zrobiłem wszystko od początku i elo

||=== Build: Debug in sfml (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
obj\Debug\main.o||In function `main':|
D:\sfml\main.cpp|6|undefined reference to `_imp___ZN2sf6StringC1EPKcRKSt6locale'|
D:\sfml\main.cpp|6|undefined reference to `_imp___ZN2sf9VideoModeC1Ejjj'|
D:\sfml\main.cpp|6|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderWindowC1ENS_9VideoModeERKNS_6StringEjRKNS_15ContextSettingsE'|
D:\sfml\main.cpp|7|undefined reference to `_imp___ZN2sf5ClockC1Ev'|
D:\sfml\main.cpp|14|undefined reference to `_imp___ZN2sf6Window5closeEv'|
D:\sfml\main.cpp|11|undefined reference to `_imp___ZN2sf6Window9pollEventERNS_5EventE'|
D:\sfml\main.cpp|17|undefined reference to `_imp___ZN2sf5ColorC1Ehhhh'|
D:\sfml\main.cpp|17|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderTarget5clearERKNS_5ColorE'|
D:\sfml\main.cpp|19|undefined reference to `_imp___ZNK2sf5Clock14getElapsedTimeEv'|
D:\sfml\main.cpp|19|undefined reference to `_imp___ZNK2sf4Time9asSecondsEv'|
D:\sfml\main.cpp|19|undefined reference to `_imp___ZNK2sf12RenderWindow7getSizeEv'|
D:\sfml\main.cpp|19|undefined reference to `_imp___ZNK2sf12RenderWindow7getSizeEv'|
D:\sfml\main.cpp|19|undefined reference to `_imp___ZN2sf11CircleShapeC1Efj'|
D:\sfml\main.cpp|20|undefined reference to `_imp___ZNK2sf11CircleShape9getRadiusEv'|
D:\sfml\main.cpp|20|undefined reference to `_imp___ZNK2sf11CircleShape9getRadiusEv'|
D:\sfml\main.cpp|20|undefined reference to `_imp___ZN2sf13Transformable9setOriginERKNS_7Vector2IfEE'|
D:\sfml\main.cpp|21|undefined reference to `_imp___ZNK2sf12RenderWindow7getSizeEv'|
D:\sfml\main.cpp|21|undefined reference to `_imp___ZNK2sf12RenderWindow7getSizeEv'|
D:\sfml\main.cpp|21|undefined reference to `_imp___ZN2sf13Transformable11setPositionEff'|
D:\sfml\main.cpp|22|undefined reference to `_imp___ZN2sf5Color6YellowE'|
D:\sfml\main.cpp|22|undefined reference to `_imp___ZN2sf5Shape12setFillColorERKNS_5ColorE'|
D:\sfml\main.cpp|23|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderStates7DefaultE'|
D:\sfml\main.cpp|23|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderTarget4drawERKNS_8DrawableERKNS_12RenderStatesE'|
D:\sfml\main.cpp|25|undefined reference to `_imp___ZN2sf6Window7displayEv'|
D:\sfml\main.cpp|8|undefined reference to `_imp___ZNK2sf6Window6isOpenEv'|
D:\sfml\main.cpp|27|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderWindowD1Ev'|
D:\sfml\main.cpp|27|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderWindowD1Ev'|
D:\sfml\main.cpp|27|undefined reference to `_imp___ZN2sf12RenderWindowD1Ev'|
obj\Debug\main.o||In function `ZN2sf11CircleShapeD1Ev':|
D:\SFML-2.0\include\SFML\Graphics\CircleShape.hpp|41|undefined reference to `_imp___ZTVN2sf11CircleShapeE'|
D:\SFML-2.0\include\SFML\Graphics\CircleShape.hpp|41|undefined reference to `_imp___ZTVN2sf11CircleShapeE'|
D:\SFML-2.0\include\SFML\Graphics\CircleShape.hpp|41|undefined reference to `_imp___ZN2sf5ShapeD2Ev'|
||error: ld returned 1 exit status|
||=== Build failed: 32 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|
P-150649
marcolo2307
» 2016-08-07 23:23:58
P-150650
Banneq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-08 08:27:50
Teraz: "Aplikacja nie została właściwie uruchomiona (0xc000007b). Zmieniłem uruchamianie na GUI.
P-150654
mateczek
» 2016-08-08 10:15:54
Nie wiem czy tylko ja ma problemy ze zrozumieniem tego co piszesz ?? Ale skoro ja mam, to pewnie i inni. Być może dlatego masz problem z uzyskaniem pomocy !!!

Kilka pytań!!!!
1. Jaka wersja kompilatora?? środowiska ?? dokładne dane !!!
2. Skąd pobrałeś bibliotekę ?? jaka wersja ?? dokładne dane!!!
3. czy katalog "bin" biblioteki dodany do zmiennej path?? ta operacja rozwiąże Ci problem z kopiowaniem dll-ek będą po prostu dostępne w systemie !!!
4. wklej kod programu, który usiłujesz skompilować!!!

Jeśli nie zaczernisz pisać konkretami to nie dostaniesz konkretnej odpowiedzi !!!
P-150655
Banneq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-08 11:43:09
1.
Code Blocks 16.01 rev 10702
SDK Version: 1.29.0

2.
http://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.0/
Wersja 64-bit

3.
Jestem zielony w tym temacie, nie wiem jak to zrobić.

4.
Próbuję odtworzyć kod zaproponowany przez kurs:

C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <cmath>

int main()
{
    sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 320, 240 ), "Kurs SFML 2.0 - http://cpp0x.pl" );
    sf::Clock stoper;
    while( okno.isOpen() )
    {
        sf::Event event;
        while( okno.pollEvent( event ) )
        {
            if( event.type == sf::Event::Closed )
                 okno.close();
           
        } //while
        okno.clear();
       
        sf::CircleShape ksztalt( std::sin( stoper.getElapsedTime().asSeconds() ) * okno.getSize().y / 8 + okno.getSize().y / 4 );
        ksztalt.setOrigin( sf::Vector2f( ksztalt.getRadius(), ksztalt.getRadius() ) );
        ksztalt.setPosition( okno.getSize().x / 2.0f, okno.getSize().y / 2.0f );
        ksztalt.setFillColor( sf::Color::Yellow );
        okno.draw( ksztalt );
       
        okno.display();
    } //while
    return 0;
}

Znowu wyskakuje informacja o złym zalinkowaniu, ale jestem pewien, że zrobiłem to jak należy.
P-150658
marcolo2307
» 2016-08-08 12:49:46
Korzystaj z SFML 2.0 32-bit, GCC TDM.
P-150659
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona