SFML linkowanie bibliotek pod Linuxem
Ostatnio zmodyfikowano 2016-08-14 15:21
2dpcpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML linkowanie bibliotek pod Linuxem » 2016-08-14 01:32:51 Nie znalazłem tutaj takiego tematu, więc założę nowy. Załóżmy, że chcę uruchomić moją grę na komputerze, na którym nie mam zainstalowanych pakietów libsfml-dev . Wiadomo, że muszę podlinkować jakoś biblioteki do głównego programu. Moje pytanie brzmi: Jak to zrobić? Skopiowałem z zip'a sfml'a folder "lib" do głównego katalogu z grą, skopiowałem pojedyncze pliki - nie działa. Czy ktoś wie, jak to uruchomić pod Linuxem? Z góry dzięki! |
|
Gibas11 |
» 2016-08-14 01:40:41 Linkuj statycznie albo dodaj libsfml-dev do zależności przygotowując paczkę. |
|
2dpcpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-08-14 01:44:03 A jak należałoby to zlinkować statycznie? http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460Tutaj napisane jest, że aby zachować licencję (tą bez udostępniania kodu aplikacji) trzeba linkować biblioteki dynamicznie. Jak to się ma do tego? |
|
Gibas11 |
» 2016-08-14 11:45:47 Tak jak jest napisane, linkujesz statycznie – udostępniasz kod na którejś tam licencji GPL. Na pocieszenie dodam, że mając takie problemy prawdopodobnie nie masz po co ukrywać kodu. ;) //edit: Swoją drogą tylko OpenAL jest objęte GPL a samo SFML jest pod zlib/png, więc o ile masz pewność że linkując statycznie zostawisz dynamicznie linkowane OpenAL możesz upubliczniać kod na dowolnej licencji. |
|
2dpcpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-08-14 14:28:00 Ale to jak to należy zrobić żeby całość była zlinkowana dynamicznie? Musze coś dopisać w pliku? W terminalu przy kompilacji? Przy uruchomieniu programu? Gdzie? |
|
mateczek |
» 2016-08-14 14:30:00 po co na siłę upodobniać Linuksa do windowsa ?? bibliotekę i tak musisz dostarczyć !!! Po jaki czort kopiować ją plik po pliku?? skoro istnieje prosty sposób na jej zainstalowanie w systemie. W dodatku tylko raz dla wszystkich aplikacji jakie w tym systemie z niej korzystają. Chcesz linkować statycznie?? nie ma sprawy zrób to. Ale kopiowanie biblioteki plik po pliku :P w sytuacji gdy są możliwośći by zainstalowała się sama w systemie ?? Po co to ?? Ps libsfml-dev to paczka developerska z nagłówkami. Instalujesz ją gdy chcesz programować (oczywiście wraz z pakietem dev instaluje ci się biblioteka na mocy zależnośći)!!! . Jeśli ktoś ma tylko korzystać z biblioteki to nie potrzeba mu pakietów dev. Wystarczy sama biblioteka !!! na-przykład paczka "system" i "window". Pakiet dev dla użytkowania jest raczej zbędny tygryski@tygryski-linux:~$ libsfml2.3-dbg libsfml-doc libsfml-system2.3v5 libsfml-audio2.3v5 libsfml-graphics2.3v5 libsfml-window2.3v5 libsfml-dev libsfml-network2.3v5
|
|
2dpcpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-08-14 15:21:36 No tak, ale jeśli nie zlinkuję bibliotek i załóżmy wrzucę taką grę na np. Desurę, która mi prawdopodobnie nie zainstaluje zależności? W tym wypadku bez linkowania nie uruchomię tej aplikacji?
@edit: Samo wrzucenie plików nie działa, coś czytam. Czy te linkowanie trzeba dopisać do pliku Makefile?
|
|
« 1 » |