Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pojęcie zmiennej

Ostatnio zmodyfikowano 2016-10-12 18:00
Autor Wiadomość
karambaHZP
» 2016-10-10 20:54:17
Czytaj książki i koduj na bieżącą przerabiany materiał. Bez tego po kilku rozdziałach zostanie "stracony czas".
P-152417
Wilga
» 2016-10-10 20:54:57
Zmienna to coś, co, najprościej mówiąc, może się zmieniać. Jak masz wzór fizyczny, to niektóre mają same zmienne, jak v=s/t - zarówno droga, jak i czas odnoszą się do badanego obiektu (możemy prędkość mierzyć na odcinku 100 metrów albo 100 km, albo na jakim jeszcze nam się zechce, podobnie z czasem). Inne mają w sobie wartość stałą, np. we wzorze na sile tarcia występuje pewien współczynnik, który jest charakterystyczny dla danej powierzchni - inaczej chodzi się po lodzie, inaczej po asfalcie - i on jest dla określonej sytuacji stały. Podobnie jest tutaj - zmienna może być w danym zakresie, w lekcji o tym temacie jest tabelka z podanymi wartościami i jeśli wpiszesz liczbę spoza podanych wartości, program nie zadziała.
P-152418
mateczek
» 2016-10-10 21:33:42
troll
P-152419
Mistrzu922
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-10-10 21:43:32
???
P-152420
Rashmistrz
» 2016-10-11 21:06:05
Najwidoczniej ktoś musi się zająć tym delikwentem...
Przeczytam wszystko teraz wszystko od początku.

do czego jest to pojęcie (zmiennej) potrzebne
Ja zawsze tłumaczyłem swoim uczniom, że zmienna to coś w rodzaju pudełka,
które ma etykietkę (nazwę za pomocą której odwołujemy się do zmiennej),
miejsce(zakres) i typ(to co ustaliliśmy trzymać w środku pudełka).
Nie wiem co tu jest więcej do zrozumienia jeśli mówimy o prymitywach.
Do czego może być nam potrzebne takie pudełko, jak mamy ich cały magazyn?

i czy powinienem się go nauczyć czy mogę to odłożyć na później?
W opisie poziomu pierwszego pisze:
"zapoznanie się z podstawową terminologią używaną w programowaniu"
Jest napisane tam PODSTAWY, jak można iść dalej bez podstaw?
Czy ty bierzesz tą naukę programowania na poważnie? czy tak sobie?
"póki co nie ma czego odkładać"

Nikt Ci nie zabrania uczenia się na pamięć,
ale też nikt Ci nie każe się tego uczyć na pamięć.
Jak coś zapomnisz to zawsze możesz wrócić do artykułu, prawda?!

A mianowicie mam 15 lat
Sądzisz, że są jakieś przywileje i
ułatwienia ze względu na wiek?
"Oczywiście wiek nie powinien robić różnicy w programowaniu,
jednak jeśli będziesz paradować w koszulce 'Mam n lat' i
będziesz się zachowywać (i pisać!!) 'adekwatnie' do swojego wieku,
to nie zyskasz przychylności."


Chodzi mi bardziej czy ogólnie w programowaniu jest to bardzo ważne
Trudno o coś ważniejszego.
To mnie śmieszy Pekfos... naprawdę? :D

Czego oni teraz uczą w tych szkołach..?
Arytmetyki i algebry w luźniejszym wydaniu, jak nie geometrii...
bo prawej stereometrii już dawno tam nie ma.

Poważnie, masz 15 lat i nie wiesz, co to zmienna matematyczna?
U mnie w gimnazjum kiedyś nazywali taką zmienną niewiadomą i
oznaczało się je literami a, b, x, y (czy z, jeśli była potrzeba).
Ale matematyczne pojęcie zmiennej różni się od tej w programowaniu.

W programowaniu wartość zmiennej jest jedna w danej chwili i
można ją zmieniać w zależności od naszych potrzeb.

W matematyce jednak raz ustalona zmienna nie może zmieniać swej wartości i
podczas rozwiązywania równań i nierówności może ona mieć wiele możliwych
wartości które zapisujemy zbiorem czy przedziałem. Wilga to prościej wytłumaczył.

jest sens iść dalej [...] ?
Zdecydowanie TAK, ale powinieneś to
naprawdę przerobić i wracać jak czegoś zapomniesz.

jest jedna z najważniejszych rzeczy
Dyskutowałbym... bo reszta wiedzy z kursu jest na równi ważna.

znajdą się jeszcze bardziej skomplikowane
pojęcia chociażby co to klasa, metoda itp.,
A sądziłem, że OOP ma wszystko ułatwiać...

to nie jest takie trudne, w praktyce sam stworzysz swoją definicję
HOW DO YOU KNOW WHAT I ALWAYS DO?

troll
???

!!!

Wątpię, by on się kiedykolwiek
z trollingiem spotkał... :F
______________________________________________________

Ludzie! Dlaczego nie jesteście ludźmi?
P-152458
pekfos
» 2016-10-11 21:21:40
Chodzi mi bardziej czy ogólnie w programowaniu jest to bardzo ważne
Trudno o coś ważniejszego.
To mnie śmieszy Pekfos... naprawdę? :D
?
Napisz coś użytecznego w C++ bez użycia ani jednej zmiennej.
A mnie śmieszy, jak ciężko jest napisać "pekfos" ;)
P-152460
Rashmistrz
» 2016-10-11 22:08:22
Napisz coś użytecznego w C++ bez użycia ani jednej zmiennej.
Inicjał z grzeczności, pekfos.
P-152463
Elaine
» 2016-10-12 07:28:41
W programowaniu wartość zmiennej jest jedna w danej chwili i można ją zmieniać w zależności od naszych potrzeb.
Chciałbym widzieć, jak zmieniasz wartości zmiennych w Clojure lub Haskellu.



Napisz coś użytecznego w C++ bez użycia ani jednej zmiennej.
Może być generator liczb pierwszych? W tym kodzie nie ma nic, co według 3/6 stanowiłoby zmienną
C/C++
template < typename T >
void choke()
{
    static_assert( sizeof( T ) == 0, "" );
}

template < bool Continue, unsigned Num, unsigned D >
struct test_prime {
    enum: bool { value = Num % D != 0 && test_prime <( D * D <= Num ), Num, D + 2 >::value };
};

template < unsigned Num, unsigned D >
struct test_prime < false, Num, D > {
    enum: bool { value = true };
};

template < unsigned Num >
struct is_prime {
    enum: bool { value = Num % 2 != 0 && test_prime <( 9 <= Num ), Num, 3 >::value };
};

template < bool IsPrime, unsigned Num >
struct next_prime {
    enum: unsigned {
        next_value = Num + 2,
        value = next_prime < is_prime < next_value >::value, next_value >::value
    };
};

template < unsigned Num >
struct next_prime < true, Num > {
    enum: unsigned { value = Num };
};

template < unsigned...Nums >
struct number_list {
};

template < unsigned N, typename T >
struct append_to_list;

template < unsigned N, unsigned...Nums >
struct append_to_list < N, number_list < Nums...>> {
    using result = number_list < Nums..., N >;
};

template < bool Continue, unsigned Num, unsigned Limit, typename T >
struct gen_primes_impl {
    enum: unsigned { next = next_prime < false, Num >::value };
    using result = typename gen_primes_impl <( next < Limit ), next, Limit, typename append_to_list < Num, T >::result >::result;
};

template < unsigned Num, unsigned Limit, typename T >
struct gen_primes_impl < false, Num, Limit, T > {
    using result = T;
};

template < unsigned Limit >
struct gen_primes {
    using result = typename gen_primes_impl < true, 3, Limit, number_list < 2 >>::result;
};

int main()
{
    choke < gen_primes < 1000 >::result >();
}
P-152466
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona