Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Od czego zacząć przygodę z OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-07 12:16
Autor Wiadomość
qikcik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Od czego zacząć przygodę z OpenGL
» 2017-01-02 18:32:41
Wiem , że temat był wałkowany na forum wiele razy , ale to było już jakiś czas temu i chce wiedzieć czy coś pozmieniało.

ostatnio zainteresowałem OpenGL'em , lecz niestety nigdzie nie mogę znaleźć skąd się uczyć , tego starego czy nowego, bo gdzieś na forum był pisane że ten starszy 2.XX jest dużo prostszy , ale znowu gdzie indziej że się traci sheader'y i że się używa nieoptymalnych poleceń. W komentarzach przy "nowych" książkach , piszą że są napisane bardzo chaotycznym językiem ... . bardzo mi się spodobała ta książka http://helion.pl/ksiazki​/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm lecz gdy zobaczyłe datę to się przestraszyłem.

I tu moje pytanie czy opłaca się uczyć z tamtej książki , a jeżeli nie to skąd , nie ukrywam że wolałbym książkę po polsku ( lub jakiś kurs ), ale wiem że raczej będę musiał się uczyć po angielsku.
P-155821
mokrowski
» 2017-01-02 20:01:11
Jeśli znać najnowsze wersje, to nie masz wyjścia:
http://www.opengl-redbook.com/
P-155830
qikcik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-01-02 20:36:41
bardziej chodzi mi o nauczenie się podstaw podstaw , najlepiej by było żeby autor wręcz za rączkę o prowadzał mnie po tych zagadnieniach , gdyż z grafiką 3D będzie to mój pierwszy kontakt , wcześniej pisałem tylko w sfml , ale z tego co zauważyłem pisanie w openGL jest trochę trochę podobne jak używanie w sfml tylko sf::convexshape, narazie to nawet chciałbym tylko pisać 2d w openGL , nie wiem czemu się tak na niego pod jarałem :P , uprzedzam kolejne pytanie: c++ znam raczej dobrze i z tego co widziałem (a mało widziałem :P ) chciałbym spróbować. 
P-155833
michal11
» 2017-01-02 20:47:29
Jeżeli ważniejsze jest dla ciebie pisanie w 3D a nie OpenGL to polecam DirectXTK przyjemnie się w tym pisze jakieś prostsze rzeczy, do tego szablon DirecX do VS2015 i w kilka kliknięć masz już gotowy framework do pisania gry 3D. A w ogóle, jeżeli chcesz nauczyć się jak pisać programy (gry) 3D i jaką logikę zastosować to może warto zacząć od UE4, porobić tam jakieś prostsze gierki, oswoić się z 3d i wrócić do OpenGL lub DirectX, wtedy będzie na pewno łatwiej.
P-155835
Rashmistrz
» 2017-01-02 21:01:44
@michal11: Twoja wypowiedź jest nie związana z tematem.
_________________________________________________________

@qikcik:
Według mnie to najlepiej cokolwiek znaleźć
i to później wszystko doszlifować...

Tutejsza strona ma jakiś kurs OpenGL:
» KursyKurs OpenGL, C++ kurs

Tu jakieś ciekawe bzdury napisałem:
Jaka wersja OpenGL będzie odpowiednia i skąd się nauczyć?
P-155836
qikcik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-01-02 21:05:51
Dziękuje za odpowiedź , spróbuje z UE4. Chciałem spróbować z OpenGL dlatego że bardziej interesowało mnie jak to działa , niż żeby coś zrobić ( grę) , bo i tak nie umiem JESZCZE modelować w 3D , a do gier 2D w zupełności mi NA RAZIE wystarcza SFML. później spróbuje z DirectXTK , tylko chyba nie będzie działać na moim ukochanym linuxie :( , ale potraktuje to jako coś przejściowego , a na koniec OpenGL :D jeszcze raz dziękuje :P
P-155837
michal11
» 2017-01-02 21:13:01
UE4 (albo Unity) pozwoli ci zrozumieć programowanie i logikę 3D. Nie musisz umieć modelować 3D bo w większości bibliotek masz prymitywy które traktować jako jakieś placeholdery. Jeżeli jednak nie chcesz robić gry, albo konkretnego programu 3D tylko poznać bibliotekę do 3D to oczywiście zaczynaj od OpenGl, otwórz dokumentację i pisz bo tak się najwięcej nauczysz (ew. jakieś tutki z internetu).
P-155839
qikcik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-01-02 21:13:36
jednak zaczne od UE4 bo narzie nic na temat 3D niewiem.
To na razie macie spokój ,ale  za jakiś czas możecie znowu się spodziewać zaśmiecających pytań dotyczących openGL :P
P-155840
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona