Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] FAQ

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-27 00:45
Autor Wiadomość
skovv
» 2010-05-26 17:06:49
See you later! ;D
P-17172
lemis.aryl
» 2010-05-26 22:46:37
Chętnie pomógłbym w miarę możliwości. Tylko obawiam się, że moje umiejętności programowania nie są zbyt duże.
P-17202
DejaVu
» 2010-05-27 00:04:02
W wielu sytuacjach chodziłoby o przekopanie forum i nawet podaniu odpowiedzi, typu "nie działa mi algorytm kolizji" - czy coś w ten deseń.

Nawiązując do sugestii FAQ informuję, że była osoba, która podobną inicjatywę przejawiła w dokumentacji i po opracowaniu jednego hasła na odwal się zrezygnował. My mamy naprawdę opór pracy w istniejących zadaniach, więc jeżeli chcesz zrealizować coś nadto - musisz zorganizować sobie zespół lub samemu wykonać materiały do działu.

Ja nie będę polegał na wielkich deklaracjach, ponieważ grupa trzymająca władzę widziała i słyszała wiele wielkich słów, które okazały się nic nie warte w perspektywie czasu.
P-17203
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-27 00:17:31
Korzystając z okazji chciałbym zaprezentować wstępny szkilet faq'u, którego wygląd ostateczny będzie zapewne trochę się różnił od wersji obecnej....Na razie to tylko projekt. Może być?

                                ALLEGRO FAQ

1. Scrollowanie, przewijanie tła 1

C/C++
blit( background, bufor, 0, 0, poz_x, poz_y, background->w, background->h );
blit( background, bufor, 0, 0,( poz_x +( background->w ) ), poz_y, background->w, background->h );
poz_x--;
if(( poz_x +( background->w ) ) == 0 )
     poz_x = 0;

2. Scrollowanie przewijanie tła 2

C/C++
#include <allegro.h>

int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 16 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 );
    install_timer();
    BITMAP * niebo = NULL;
    BITMAP * niebo1 = NULL;
    BITMAP * bufor = NULL;
    bufor = create_bitmap( 640, 480 );
    niebo = load_bmp( "niebo.bmp", default_palette );
    niebo1 = load_bmp( "niebo1.bmp", default_palette );
    int niebo_x = 0, niebo_y = 0;
    int niebo1_x = 0, niebo1_y = 0;
    int mapa_x = 0, ekran_x = 640;
    int obraz_x = ekran_x;
    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
        clear_to_color( bufor, makecol( 150, 255, 0 ) );
        niebo_x = - mapa_x % ekran_x;
        niebo1_x = ekran_x - mapa_x % ekran_x;
        mapa_x++;
        blit( niebo, bufor, 0, 0, niebo_x, niebo_y, niebo->w, niebo->h );
        blit( niebo1, bufor, 0, 0, niebo1_x, niebo1_y, niebo1->w, niebo1->h );
        blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
    }
    destroy_bitmap( niebo );
    destroy_bitmap( bufor );
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();
3. Obracanie obrazka pod pewnym kątem

C/C++
#include <math.h>
BITMAP * bufor = create_bitmap( 640, 480 );
BITMAP * obrazek = load_bmp( "obrazek.bmp", default_palette );

double predkosc = 0;
double kat = 90.0;
double pozycja_x = 150.0;
double pozycja_y = 100.0;

while( !key[ KEY_ESC ] )
{
    if( key[ KEY_LEFT ] ) kat -= 2;
   
    if( key[ KEY_RIGHT ] ) kat += 2;
   
    if( key[ KEY_UP ] ) predkosc += 2;
   
    if( key[ KEY_DOWN ] ) predkosc -= 2;
   
    if( predkosc > 5 ) predkosc = 5;
   
    if( predkosc <- 3 ) predkosc =- 3;
   
    predkosc *= 0.99;
   
    pozycja_x += predkosc * cos(( kat * M_PI ) / 180.0 );
    pozycja_y += predkosc * sin(( kat * M_PI ) / 180.0 );
   
    clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) );
    rotate_sprite( bufor, obrazek,( int ) round( pozycja_x ),( int ) round( pozycja_y ), ftofix(( kat * 256 ) / 360.0 ) );
    blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
}
P-17205
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-27 00:21:54
W chwili obecnej jak widać tylko trzy pozycje. Do lipca mam nadzieję będzie ich więcej.. O ile może być w takiej formie.
P-17206
lemis.aryl
» 2010-05-27 00:33:51
Dobrze rozumiem, że FAQ to zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie?
Więc chodzi tutaj o wyciągnięcie "esencji" z forum i jeśli któryś temat nie został dostatecznie wytłumaczony, uzupełnić go, tak?
P-17208
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-27 00:42:03
Tak bardzo dobrze rozumiesz, mają to być pytania oczywiście i odpowiedzi,  Z tym że odpowiedzi mają być w formie kodu, coś takiego jak powyżej. Wszystko to wygrzebałem z tego forum i trochę skróciłem... ale tak aby działało. Mam nadzieję że te kody właśnie tak robią....
P-17209
lemis.aryl
» 2010-05-27 00:45:34
Odciążyłoby to co niektórych i ułatwiło szukanie informacji początkującym, a tym, którzy się tym zajmą doda umiejętności.

Spróbuję pomóc i zobaczę czy zadanie mnie nie przerośnie.

// edit(by malan):
Kontynuacja tematu
P-17210
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2