skovv |
» 2010-05-26 17:06:49 See you later! ;D |
|
lemis.aryl |
» 2010-05-26 22:46:37 Chętnie pomógłbym w miarę możliwości. Tylko obawiam się, że moje umiejętności programowania nie są zbyt duże. |
|
DejaVu |
» 2010-05-27 00:04:02 W wielu sytuacjach chodziłoby o przekopanie forum i nawet podaniu odpowiedzi, typu "nie działa mi algorytm kolizji" - czy coś w ten deseń.
Nawiązując do sugestii FAQ informuję, że była osoba, która podobną inicjatywę przejawiła w dokumentacji i po opracowaniu jednego hasła na odwal się zrezygnował. My mamy naprawdę opór pracy w istniejących zadaniach, więc jeżeli chcesz zrealizować coś nadto - musisz zorganizować sobie zespół lub samemu wykonać materiały do działu.
Ja nie będę polegał na wielkich deklaracjach, ponieważ grupa trzymająca władzę widziała i słyszała wiele wielkich słów, które okazały się nic nie warte w perspektywie czasu. |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-27 00:17:31 Korzystając z okazji chciałbym zaprezentować wstępny szkilet faq'u, którego wygląd ostateczny będzie zapewne trochę się różnił od wersji obecnej....Na razie to tylko projekt. Może być? ALLEGRO FAQ 1. Scrollowanie, przewijanie tła 1 blit( background, bufor, 0, 0, poz_x, poz_y, background->w, background->h ); blit( background, bufor, 0, 0,( poz_x +( background->w ) ), poz_y, background->w, background->h ); poz_x--; if(( poz_x +( background->w ) ) == 0 ) poz_x = 0;
2. Scrollowanie przewijanie tła 2 #include <allegro.h>
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 ); install_timer(); BITMAP * niebo = NULL; BITMAP * niebo1 = NULL; BITMAP * bufor = NULL; bufor = create_bitmap( 640, 480 ); niebo = load_bmp( "niebo.bmp", default_palette ); niebo1 = load_bmp( "niebo1.bmp", default_palette ); int niebo_x = 0, niebo_y = 0; int niebo1_x = 0, niebo1_y = 0; int mapa_x = 0, ekran_x = 640; int obraz_x = ekran_x; while( !key[ KEY_ESC ] ) { clear_to_color( bufor, makecol( 150, 255, 0 ) ); niebo_x = - mapa_x % ekran_x; niebo1_x = ekran_x - mapa_x % ekran_x; mapa_x++; blit( niebo, bufor, 0, 0, niebo_x, niebo_y, niebo->w, niebo->h ); blit( niebo1, bufor, 0, 0, niebo1_x, niebo1_y, niebo1->w, niebo1->h ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } destroy_bitmap( niebo ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
3. Obracanie obrazka pod pewnym kątem #include <math.h> BITMAP * bufor = create_bitmap( 640, 480 ); BITMAP * obrazek = load_bmp( "obrazek.bmp", default_palette );
double predkosc = 0; double kat = 90.0; double pozycja_x = 150.0; double pozycja_y = 100.0;
while( !key[ KEY_ESC ] ) { if( key[ KEY_LEFT ] ) kat -= 2; if( key[ KEY_RIGHT ] ) kat += 2; if( key[ KEY_UP ] ) predkosc += 2; if( key[ KEY_DOWN ] ) predkosc -= 2; if( predkosc > 5 ) predkosc = 5; if( predkosc <- 3 ) predkosc =- 3; predkosc *= 0.99; pozycja_x += predkosc * cos(( kat * M_PI ) / 180.0 ); pozycja_y += predkosc * sin(( kat * M_PI ) / 180.0 ); clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) ); rotate_sprite( bufor, obrazek,( int ) round( pozycja_x ),( int ) round( pozycja_y ), ftofix(( kat * 256 ) / 360.0 ) ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-27 00:21:54 W chwili obecnej jak widać tylko trzy pozycje. Do lipca mam nadzieję będzie ich więcej.. O ile może być w takiej formie. |
|
lemis.aryl |
» 2010-05-27 00:33:51 Dobrze rozumiem, że FAQ to zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie? Więc chodzi tutaj o wyciągnięcie "esencji" z forum i jeśli któryś temat nie został dostatecznie wytłumaczony, uzupełnić go, tak? |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-27 00:42:03 Tak bardzo dobrze rozumiesz, mają to być pytania oczywiście i odpowiedzi, Z tym że odpowiedzi mają być w formie kodu, coś takiego jak powyżej. Wszystko to wygrzebałem z tego forum i trochę skróciłem... ale tak aby działało. Mam nadzieję że te kody właśnie tak robią.... |
|
lemis.aryl |
» 2010-05-27 00:45:34 Odciążyłoby to co niektórych i ułatwiło szukanie informacji początkującym, a tym, którzy się tym zajmą doda umiejętności. Spróbuję pomóc i zobaczę czy zadanie mnie nie przerośnie. // edit(by malan): Kontynuacja tematu |
|
1 « 2 » |