komunikator w PHP
Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-09 17:47
Wilga Temat założony przez niniejszego użytkownika |
komunikator w PHP » 2017-04-08 20:53:27 Cześć, Zamarzyło mi się jakiś czas temu napisanie komunikatora internetowego dla kilku osób. Znajomy jakiś czas temu robił coś takiego, jedyne, co kojarzę, to że pisał to w PHP w takiej mniej więcej postaci: dodaje się nowy "pokój rozmowy", gdzie ustalane jest hasło i po wpisaniu go nadaje się nazwę użytkownika. Po tym pojawiała się właściwa "przestrzeń pisania". Mam w związku z tym pytanie do Was. Czy coś takiego jest faktycznie możliwe w PHP, czy pamięć mnie zmyliła? Jeśli tak, to jak długo trzeba się uczyć języka, żeby móc coś takiego napisać? Jestem w nim zupełnie zielona, w innych programowania liznęłam C++. I gdzie szukać informacji, jak coś takiego stworzyć? |
|
1aam2am1 |
» 2017-04-09 12:39:49 Ja po technikum informatycznym. Zrobił bym tak: Rejestrowanie pokoju i odbieranie wiadomości: 1. Odbiera informacje po $_POST 2. Wpisuje informacje do mysql
Wysyłanie i odbieranie wiadomości 1. Odbiera informacje po $_POST 2. Tworzy zapytanie w sql 3. Wysyła wyniki
Po stronie przeglądarki 1. JavaScript wysyła zapytania do serwera i wyświetla odpowiedzi
Ogólnie to tylko takie założenie. Nie wiem czy ktoś naprawdę robi to na bazie danych ? |
|
jankowalski25 |
» 2017-04-09 13:47:35 Do takich celów dość dobrze nadaje się IRC. Czy coś takiego jest faktycznie możliwe w PHP |
Jeśli chodzi o IRC, to tak. Sporo zależy od tego, na ile ten twór ma być własny, a na ile ma korzystać z tego, co już zostało napisane przez kogoś innego. jak długo trzeba się uczyć języka, żeby móc coś takiego napisać? |