Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wasze początki

Ostatnio zmodyfikowano 2019-02-01 15:06
Autor Wiadomość
Mavannkas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wasze początki
» 2019-01-27 20:57:57
Hej, jestem dość młody (2 klasa technikum) i od dawna chce związać swoje życie zawodowe z programowaniem głównie dlatego, że to wszystko strasznie mnie interesuje i kocham uczucie gdy rozwiąże jakiś (moim zdaniem) złożony problem...

Chciałbym już powoli uczyć się tego co przyda się w zawodzie i mimo że już w jakimś tam stopniu opanowalem c++ to powoli zaczynam mieć wrażenie, że nie tędy droga. Ale ilość dostępnych technologii, języków technik mnie trochę przytłacza :/.

I to sprawa do was. Jak u was wyglądały początki? Co mieliście w głowie jak długo uwazaliscie, że w sumie nic nie umiecie  i co byście powiedzieli sobie z tamtych czasów?

Pytam ponieważ chcę znaleźć kolejny punkt zaczepienia jak się rozwijać ponieważ bardzo chce :) ale jak widzę oferty pracy to mi zawału dostaje .

PS. Zapomniałem dodać, że strasznie intryguje mnie tematyka sztucznej inteligencji, algorytmów genetycznych itd. Ale nie wiem jak to ugryźć.
P-173722
jankowalski25
» 2019-01-28 00:03:07
Jak u was wyglądały początki?
W sensie początki jakiejkolwiek styczności z programowaniem? Jeśli tak, to ja na przykład zaczynałem gdzieś koło 2005 od prostych skryptów w batchu pod Windowsem.

Co mieliście w głowie
Podstawową wiedzę odnośnie tego, czym jest plik *.bat, oraz gdzie w systemie można poczytać co nieco o Windowsowych komendach.

jak długo uwazaliscie, że w sumie nic nie umiecie
Nadal tak uważam. Proces „uważania, że coś tam wiem” wygląda jakoś tak:
1. Nic nie wiem na dany temat.
2. Nauczyłem się czegoś, więc „uważam, że coś tam wiem”.
3. Mądrzy ludzie pokazują mi błędy i uświadamiają, jak wielu rzeczy muszę się jeszcze nauczyć.
4. Teoretycznie wiem więcej niż kiedyś, ale poziom „uważania, że coś tam wiem” wraca do punktu pierwszego.