Prosta grafika w c++ bez wykorzystania dołączanych bibliotek - przetłumaczenie funkcji z pascala na c++
Ostatnio zmodyfikowano 2021-02-28 11:54
superetoille Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Prosta grafika w c++ bez wykorzystania dołączanych bibliotek - przetłumaczenie funkcji z pascala na c++ » 2021-02-28 10:43:08 Witam, uczę się obecnie programować grafikę w c++. Problem w tym że programy mają działać tylko na standardowych bibliotekach c++, wszystkie funkcje graficzne mają być napisane własnoręcznie wykorzystując algorytmy z podręcznika. Posiadam materiały napisane jeszcze w Pascalu którego nie znam, proszę o pomoc z przetłumaczeniem przykładów z Turbo Pascala na c++. Czy c++ posiada też taką funkcję set_pixel i jak ją użyć, nie rozumiem reż co to jest to xINTEGER, pierwszy parametr pętli for. Nie mam za dużo na to czasu więc dziękuję z góry wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Kod Pascala: procedure Line (x1, x2, y2, y2,) begin dx := x2-x1; dy := y2-y1 m := dy/dx; y := y1; for xINTEGER:=x1 to x2 do begin set_pixel(xINTEGER, ROUND(y)); y=y+m; end; end; Tu moje próby: void Line( int x1, int x2, int y1, int y2 ) { int dx = x2 - x1; int dy = y2 - y1; int m = dy / dx; int y = y1; for( int y = x1; y = x2; y = y + m ) { COLORREF SetPixel( HDC hdc, int x, int y, COLORREF color ) } };
|
|
pekfos |
» 2021-02-28 11:38:33 Nie ma funkcji graficznych w bibliotece standardowej C++. Nawet jak napiszesz te wszystkie algorytmy, to nie masz czym rysować pikseli i na czym. |
|
nanoant20 |
» 2021-02-28 11:54:52 ten kod co został podany jest niekompletny wcześniej przed procedurą powinno być //np. var xINTEGER, y2, y2, i : Integer; //zmienne typu integer x1 : Integer = 1; x2 : Integer = 100; nie rozumiem reż co to jest to xINTEGER, pierwszy parametr pętli for. for xINTEGER:=x1 to x2 do ten zapis można odczytać tak for i := 1 to 100 do set_pixel() może to być również procedura lub funkcja napisana przez użytkownika jak i funkcja wbudowana, bez całości kodu trudno coś wywnioskować Prosta grafika w c++ bez wykorzystania dołączanych bibliotek skorzystaj z WinApi lekcje: 5.Grafika, 6.Bitmapy 7.Animacja Kurs WinAPI, C++ |
|
« 1 » |