farethh Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-06-09 20:15:22 #pragma once
#include "Snake.h" #include "Fruit.h"
class Game { private: sf::VideoMode videoMode; sf::RenderWindow * window; sf::Event sfmlEvent; bool endGame; Snake snake; Fruit fruit; int points = 0; sf::Font font; sf::Text guiText; sf::Text endGameText; void initWindow(); void initVariables(); void initFonts(); void initText(); public: Game(); ~Game(); const bool & getEndGame() const; const bool running() const; void pollEvents(); void spawnFruit( const sf::RenderWindow & window ); void updatePlayer(); void updateCollison(); void updateGui(); void update(); void renderGui( sf::RenderTarget * target ); void render(); };
|
|
pekfos |
» 2022-06-09 20:21:25 Podałeś wszystkie błędy? Nie ma sensu żeby teraz było coś takiego, a nie wcześniej. |
|
farethh Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-06-09 20:32:22 Cofnąłem kod do takiego jaki był na samym początku (taki jaki jest podany w 1 wiadomości) I pojawiły się nowe błędy. Screen z debuggera: https://we.tl/t-oqOKBEFl60 |
|
pekfos |
» 2022-06-09 20:52:10 Coś dziwnego robisz. Skopiowałem cały ten kod i kompiluje się po samej zmianie konstruktora Game na mój. Podaj logi z kompilacji - zakładka Output obok tych błędów co pokazałeś. |
|
farethh Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-06-09 20:53:26 Build started... 1>------ Build started: Project: SFML, Configuration: Debug x64 ------ 1>Fruit.cpp 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Game.h(15,8): error C3646: 'fruit': unknown override specifier 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Game.h(15,13): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Fruit.cpp(15,8): warning C4244: 'initializing': conversion from 'T' to 'int', possible loss of data 1> with 1> [ 1> T=float 1> ] 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Fruit.cpp(16,9): warning C4244: 'initializing': conversion from 'T' to 'int', possible loss of data 1> with 1> [ 1> T=float 1> ] 1>Game.cpp 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Game.cpp(40,1): error C2512: 'Fruit': no appropriate default constructor available 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Fruit.h(13,7): message : see declaration of 'Fruit' 1>Generating Code... 1>Done building project "SFML.vcxproj" -- FAILED. ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
|
|
farethh Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-06-09 20:55:33 A tutaj po zmienie w konstruktorze Game
//////////////
Build started... 1>------ Build started: Project: SFML, Configuration: Debug x64 ------ 1>Fruit.cpp 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Game.h(15,8): error C3646: 'fruit': unknown override specifier 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Game.h(15,13): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Fruit.cpp(15,8): warning C4244: 'initializing': conversion from 'T' to 'int', possible loss of data 1> with 1> [ 1> T=float 1> ] 1>D:\Programowanie\C++\VIsual Studio Projekty\SFML\5 Snake\Projekt\Fruit.cpp(16,9): warning C4244: 'initializing': conversion from 'T' to 'int', possible loss of data 1> with 1> [ 1> T=float 1> ] 1>Game.cpp 1>main.cpp 1>Generating Code... 1>Done building project "SFML.vcxproj" -- FAILED. ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
|
|
pekfos |
» 2022-06-09 21:04:20 Błąd jest w Game.h, przy kompilacji Fruit.cpp, co nie klei się z kodem który podałeś. Fruit.cpp dołącza tylko Fruit.h, a ten tylko SFML i iostream. Skąd tam Game.h? |
|
farethh Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2022-06-09 21:14:29 Dobra, udało się rozwiązać problem. W Fruit.cpp był dodany nagłówek Game.h i przez to nie chciało się kompilować.
Dzięki wielkie za pomoc, serio mega mi pomogłes z tym konstruktorem. |
|
1 « 2 » |