[Unity C#] Animator
Ostatnio zmodyfikowano 2024-09-01 21:52
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Unity C#] Animator » 2024-09-01 18:59:41 Witam. Pracuję z Unity i próbuję zdefiniować animacje. Posiadam odpowiedni model 3D z animacjami i chciałbym móc korzystać z tych animacji w taki sposób, że gdy gracz nic nie robi to renderuje animacje idle, zaś gdy się przemieszcza, wtedy jest wyświetlana animacja walk. Jak to zrobić ? Animacje: "C StandA Idle" "C Walk Front@Loop" Wrzucam screen z Animator'a i skrypt playerControllerps. Dodawać kod C# jako cpp? using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine;
public class PlayerController : MonoBehaviour { public Rigidbody rb; public Animator anim; private Vector3 movement; private float speed = 5.0f; void Start() { rb = GetComponent < Rigidbody >(); anim = GetComponent < Animator >(); anim.speed = speed; } void Update() { float moveX = Input.GetAxis( "Horizontal" ); float moveZ = Input.GetAxis( "Vertical" ); movement = new Vector3( moveX, 0.0f, moveZ ); |
|
pekfos |
» 2024-09-01 21:04:02 |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2024-09-01 21:52:27 Należy najpierw otworzyć edytor Animacji Window->Animation->Animator. Następnie dodać tam animację. Gdy już to zrobimy można w łatwy sposób przełączać animację w skrypcie. using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine;
public class PlayerController : MonoBehaviour { public Rigidbody rb; public Animator anim; private Vector3 movement; private float speed = 5.0f; void Start() { rb = GetComponent < Rigidbody >(); anim = GetComponent < Animator >(); anim.Play( "C StandA" ); anim.speed = speed; } void Update() { float moveX = Input.GetAxis( "Horizontal" ); float moveZ = Input.GetAxis( "Vertical" ); movement = new Vector3( moveX, 0.0f, moveZ ); if( moveX != 0.0f || moveZ != 0.0f ) anim.Play( "Walk_front@loop" ); else anim.Play( "standA@loop 0" ); } private void FixedUpdate() { rb.MovePosition( rb.position + movement * Time.fixedDeltaTime ); } }
|
|
« 1 » |