Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

RPG 2D - Prototyp Gry oraz Map Edytora

Ostatnio zmodyfikowano 2025-02-07 05:11
Autor Wiadomość
00Andre
» 2025-01-01 03:02:50
Powinien dopisać do autorów DejaVu i Pekfos i chatGPT.
Powiem szczerze. Ty z każdym byle jakim tematem i problem od razu na forum. Nie mowie, że też nie dodawałem postów na forum, z problemem którym nie umiem. Ja zawsze zanim dodawałem tutaj post, to sam próbowałem to rozwiązać lub na internecie szukałem rozwiązania. Nie raz miałem problemy, które potrzebowałem tydzień lub miesiąc, aby je rozwiązać sam. A nie jak ty problem, nawet go nie spróbowałeś rozwiązać sam, to już dodajesz post na forum. Ty każda mechanikę i rozrywkę gry pytał na forum punkt za punktem poklei jak zrobic ten projekt. Dla mnie to masakra jakaś
P-182006
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-01-01 12:49:12
@00Andre
Masz rację. Wiele mi pomogli, ale nie ze wszystkim. To moja pierwsza gra i początki w programowaniu więc często pytam o podstawowe zagadnienia. Poza tym chętnie bym ich dopisał w about programu ale z tego co się orientuję to nie chcą :-/ To jak @DejaVu, @Pekfos chcecie bym Was dopisał jako twórców albo chociaż uwzględnił w podziękowaniach ?

Poza tym ten update jak wprowadziłem to tylko trzy tematy stworzyłem dotyczące podstaw:
-Czym się różni klasa w klasie od klasy pochodnej ?
-[C++] Dostęp do zmiennej klasy bazowej w zagnieżdżonej klasie
-[C++] Konstruktor zagnieżdżonej klasy

// Edit
No dobra ... jeszcze z dachem mi pomogli tzn z cieniowaniem i dodaniem "efektu 3D":
-Naprawić nienaturalnie wyglądający dach budynku
P-182007
DejaVu
» 2025-01-01 18:00:40
Ja palcem nie dotknąłem Twojego kodu, więc nie wiem czemu chciałbyś mnie dopisywać :P Najważniejsze, że dużo się nauczyłeś realizując ten projekt.
P-182008
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-01-15 22:55:31
Cześć.
W ostatnim czasie skupiłem się przede wszystkim na animacjach przycisków oraz edycji obiektów. Zauważyłem, że źle zaprogramowałem przyciski tzn. funkcja onclick była wywoływana od razu po naciśnięciu przycisku, a powinna być wyświetlana najpierw animacja kliknięcia a dopiero później wykonywana funkcja. Naprawiłem to. Poza tym stwierdziłem, że przyciski edycji obiektów są mało czytelne i wizualnie nieestetyczne. Zastąpiłem je listą. Teraz po naciśnięciu na obiekt prawym przyciskiem myszy wyświetlana jest lista opcji do wyboru. Lista ta zawiera opcje edytuj, usuń, kopiuj i wytnij. Lista jest oprogramowana i wspiera wcześniej wymienione funkcje. Klikając zaś w puste miejsce na mapie można wkleić skopiowane elementy. Ponadto dodałem możliwość przesuwania obiektów. Wystarczy zaznaczyć obiekty, które chce się przesunąć a następnie przesunąć je przy pomocy lewego przycisku myszy.

https://www.youtube.com/watch?v=DY0j2RhzV-w
https://github.com/tBane1995/RPG2D


P-182026
DejaVu
» 2025-01-21 18:13:43
Czyli wkrótce rozwijać będziesz gameplay czy nadal wizualne aspekty?
P-182035
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-01-21 18:33:00
Dopiero gdy napiszę Edytor przejdę do tworzenia właściwej gry.
Cel jest taki, aby z poziomu Edytora tworzyć nie tylko mapę gry, ale także budynki, NPC'ów, dialogi oraz questy.
P-182036
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2025-02-06 08:17:02
Witam.
Dodałem, a raczej wbudowałem Edytor Budynków do Edytora. Wcześniej był jako osobny program, co trochę utrudniało pracę z nim. Teraz jest wbudowany w Edytor co pozwala na szybką i wygodną edycję danego Budynku. Aby edytować Budynek należy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybrać opcje Edytuj.
Edytor pozwala na edycję podłogi oraz na dodawanie obiektów takich jak ściany, meble, a także itemy. W najbliższym czasie będę skupiał się na ulepszeniu tego Edytora gdyż jest to dopiero wczesna wersja :-)

https://www.youtube.com/watch?v=6MpvqUlNxYk
https://github.com/tBane1995/RPG2D

P-182111
skovv
» 2025-02-06 12:12:00
Pomyśl nad dodaniem skryptowania lua. Zanaczasz sobie obiekt i możesz mu napisać jakiś kod bądź wybrać jakiś skrypt do wykonania.
P-182112
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona