[cmake] Jak napisać cmake ?
Ostatnio zmodyfikowano dzisiaj: 7h » 44 min
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[cmake] Jak napisać cmake ? » 2025-04-29 20:08:52 Cześć. Mam projekt składający się z wielu plików oraz korzystający z biblioteki SFML 2.6.2. Chciałbym zbudować taki build, który po uruchomieniu stworzy mi pliki projektu Visual Studio 2022 i załączy bibliotekę. Jak to zrobić ? Przykładowe pliki SFML-2.6.2 main.cpp headers\NatureObject.hpp headers\Buildings.hpp |
|
pekfos |
» 2025-04-29 21:33:32 Po co cmake jak masz cały program w jednym pliku? Przeczytaj jakiś tutorial, wystarczy pewnie project(), add_executable(), include_directories(), link_directories() i target_link_libraries(). |
|
nanoant20 |
» 2025-04-29 21:49:35 musi określi wersję CMake , standard c++ z jakiego będzię korzystał. Określić, czy używa bibliotek statycznych czy dynamicznych, dodać scieżkę do SFML, czy projekt ma być w wersji Release czy Debug, wskazać źródła, skopiować plik z katalogu np assets do katalogu w którym będzie budował. Linkować biblioteki SFML. Jeżeli będzie używał bibliotek dynamicznych to może je też skopiować do katalogu w którym będzie budował. Chyba że ma dodane biblioteki SFML do zmiennej środowiskowej PATH wtedy CMake będzie wiedział, gdzie szukać plików konfiguracyjnych SFML trochę tego do ogarnięcia jest https://cmake.org/cmake/help/book/mastering-cmake/cmake/Help/guide/tutorial/index.html i jeszcze będzie trzeba ogarnąć jak to zrobić z cl.exe, ponieważ jest widoczny tylko z Developer Command Prompt
|
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-30 12:15:42 Na razie mam coś takiego. Co myślicie? Jak dodać foldery wraz z plikami ? assets/natures/tree9.png assets/natures/tree9.msh
assets/natures/rock1.png assets/natures/rock1.msh
cmake_minimum_required(VERSION 3.15)
# set the project name and version project(EditorRPG2D VERSION 1.0)
# set the C++ standard add_library(EditorRPG2D_compiler_flags INTERFACE) target_compile_features(EditorRPG2D_compiler_flags INTERFACE cxx_std_20)
# add the headers for project file(GLOB_RECURSE EditorRPG2D_HEADERS "headers/*.hpp")
|
|
nanoant20 |
» 2025-04-30 14:53:04 Jak dodać foldery wraz z plikami ? w dokumentacji CMake file(COPY [...]) https://cmake.org/cmake/help/latest/command/file.html file({COPY | INSTALL} <file>... DESTINATION <dir> [...]) czyli dla fazy budowania file(COPY <file-or-directory>... DESTINATION <dir>) file(COPY [...]) działa rekurencyjnie — oznacza to, że kopiuje cały katalog wraz z jego podkatalogami i zawartością, zachowując strukturę |
|
tBane Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2025-04-30 18:34:52 Ok. Dziękuję :-) |
|
« 1 » |