Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Programowanie - jak to naprawdę wygląda?

Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-26 13:39
Autor Wiadomość
mati1qazxsw2
» 2011-06-26 12:58:29
@up A czytelność twojego projektu, który będzie > niż 1000 linii kodu też będzie fajna, nie ma co.

Ja osobiście kodowałem w C++, przy pomocy WinAPI tworzyłem okna i uważam iż straciłem nie potrzebnie czas na Jego naukę, o wiele lepsze i przyjemniejsze w programowaniu są nowsze biblioteki takie jak QT,wxWidgets.Stworzenie GUI dla aplikacji jest o wiele szybsze a co za tym idzie daje więcej czasu na dopracowanie podstawowych funkcji programu.

Teraz koduję Java przy użyciu Swing i AWT ;)

PS. Mrowqa, zmień tło przycisku w WinAPI i zobacz jakie to czasochłonne :-)
P-34713
Mrowqa
» 2011-06-26 13:19:06
@up
Właśnie trochę żałuję, że się uczyłem WinAPI ( bez spytania na forum czy nie lepiej uczyć się QT ) - teraz siedzę nad kodem i siedzę ... W końcu - tak już jest w WinAPI - dużo się opracujesz - mało masz + aplikacja nie jest przenośna na inne platformy ... ;/
Skoro już zacząłem swój większy projekt w WinAPI to wolę już go skończyć, bo dużo już zrobiłem. Z resztą - nie oszukujmy się - większość ludzi korzysta z Windowsa :P
Wbrew pozorom - mój program liczący kilka tysięcy linii kodu jest przejrzysty :P I tak mimo 5 plików ( 2 do zasobów, 2 do klasy, 1 - WinMain ) ważniejsze trzymam w WinMain.cpp :P ( kod jest uporządkowany i oddzielone są te ważniejsze rzeczy, po kolei wszystko - miło mi się pracuje :P ).

PS możliwe, że zacznę się uczyć QT czy WxWidgets ( czy jakoś tak :P ). Choć szczerze mówiąc myślałem o bibliotece do gier + biblioteka graficzna :D Myśląc o przyszłości - gry wychodzą pod windowsa - więc funkcje z WinAPI na pewno się przydadzą ( chyba, że biblioteki będą mieć swoje funkcje ... :P )

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-34715
SeaMonster131
» 2011-06-26 13:26:49
Myśląc o przyszłości - gry wychodzą pod windowsa - więc funkcje z WinAPI na pewno się przydadzą ( chyba, że biblioteki będą mieć swoje funkcje ... :P )
Jeżeli chodzi o gry 2D.. może coś tam Ci sie przyda kiedyś z WinAPI. Inaczej z pisaniem silników np graficznych. OGL opłaca się łączyć z SDL więc odpada, ale taki DX - tam już sie wiele więcej WinAPI używa :)
P-34717
Mrowqa
» 2011-06-26 13:39:02
2D na początek - przyszłość to raczej 3D :P W każdym razie - w odpowiednim czasie zadam odpowiednie pytania w odpowiednim miejscu :P
Tak jak gdzieś wcześniej pisałem - czas poświęcony na naukę jakiejś biblioteki nie jest czasem straconym - tylko takim, co można było lepiej wykorzystać :P Trochę się teraz dziwię, że mnie to pocieszyło ... :P no cóż :P Życie płynie dalej, nie da się cofnąć czasu ( z dzisiejszą technologią :D teorie już są ... ale to już inna bajka ).

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-34719
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2