Programowanie - jak to naprawdę wygląda?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-26 13:39
mati1qazxsw2 |
» 2011-06-26 12:58:29 @up A czytelność twojego projektu, który będzie > niż 1000 linii kodu też będzie fajna, nie ma co.
Ja osobiście kodowałem w C++, przy pomocy WinAPI tworzyłem okna i uważam iż straciłem nie potrzebnie czas na Jego naukę, o wiele lepsze i przyjemniejsze w programowaniu są nowsze biblioteki takie jak QT,wxWidgets.Stworzenie GUI dla aplikacji jest o wiele szybsze a co za tym idzie daje więcej czasu na dopracowanie podstawowych funkcji programu.
Teraz koduję Java przy użyciu Swing i AWT ;)
PS. Mrowqa, zmień tło przycisku w WinAPI i zobacz jakie to czasochłonne :-) |
|
Mrowqa |
» 2011-06-26 13:19:06 @up Właśnie trochę żałuję, że się uczyłem WinAPI ( bez spytania na forum czy nie lepiej uczyć się QT ) - teraz siedzę nad kodem i siedzę ... W końcu - tak już jest w WinAPI - dużo się opracujesz - mało masz + aplikacja nie jest przenośna na inne platformy ... ;/ Skoro już zacząłem swój większy projekt w WinAPI to wolę już go skończyć, bo dużo już zrobiłem. Z resztą - nie oszukujmy się - większość ludzi korzysta z Windowsa :P Wbrew pozorom - mój program liczący kilka tysięcy linii kodu jest przejrzysty :P I tak mimo 5 plików ( 2 do zasobów, 2 do klasy, 1 - WinMain ) ważniejsze trzymam w WinMain.cpp :P ( kod jest uporządkowany i oddzielone są te ważniejsze rzeczy, po kolei wszystko - miło mi się pracuje :P ).
PS możliwe, że zacznę się uczyć QT czy WxWidgets ( czy jakoś tak :P ). Choć szczerze mówiąc myślałem o bibliotece do gier + biblioteka graficzna :D Myśląc o przyszłości - gry wychodzą pod windowsa - więc funkcje z WinAPI na pewno się przydadzą ( chyba, że biblioteki będą mieć swoje funkcje ... :P )
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
SeaMonster131 |
» 2011-06-26 13:26:49 Myśląc o przyszłości - gry wychodzą pod windowsa - więc funkcje z WinAPI na pewno się przydadzą ( chyba, że biblioteki będą mieć swoje funkcje ... :P ) |
Jeżeli chodzi o gry 2D.. może coś tam Ci sie przyda kiedyś z WinAPI. Inaczej z pisaniem silników np graficznych. OGL opłaca się łączyć z SDL więc odpada, ale taki DX - tam już sie wiele więcej WinAPI używa :) |
|
Mrowqa |
» 2011-06-26 13:39:02 2D na początek - przyszłość to raczej 3D :P W każdym razie - w odpowiednim czasie zadam odpowiednie pytania w odpowiednim miejscu :P Tak jak gdzieś wcześniej pisałem - czas poświęcony na naukę jakiejś biblioteki nie jest czasem straconym - tylko takim, co można było lepiej wykorzystać :P Trochę się teraz dziwię, że mnie to pocieszyło ... :P no cóż :P Życie płynie dalej, nie da się cofnąć czasu ( z dzisiejszą technologią :D teorie już są ... ale to już inna bajka ).
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
1 « 2 » |