Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Estetyka kodu

Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-25 23:10
Autor Wiadomość
Mrowqa
» 2011-06-25 17:42:41
@up popieram
Nikt nie ma aż tak dobrej pamięci. Jednak jeśli Twoje projekty są na prawdę duże i nawet bez zaglądania do niego choć przez miesiąc (??) pamiętasz co gdzie i jak to gratuluję i podziwiam :P
Niemniej jednak - radzę pisać kod najlepiej* jak potrafisz ;P

* w sensie najczytelniej, najładniej, najbardziej estetycznie, itp

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-34664
asembler
» 2011-06-25 17:53:58
Różnie to bywa z moimi projektami, niektóre są bardzo duże inne niewielkie jednakże mówię prawdę, co do bardzo dużych projektów istnieje coś takiego jak komentarze które jeszcze nigdy mnie nie zawiodły :)
P-34666
McAffey
» 2011-06-25 18:31:00
Czyli jednak czytasz komentarze, a nie znasz na pamięć :P
P-34670
pekfos
» 2011-06-25 18:58:48
Ja stosuję technikę budowania świata z czarnych skrzynek
ciekawa nazwa.. trochę te "czarne skrzynki" tu nie pasują :P
co do tematu, to mnie zagiąłeś.. jak tak myślę to nie widzę jakiegoś powtarzającego się wzorca w moich kodach po za tym że staram się zamykać różne operacje w funkcjach, klasach z których robię trochę bardziej złożone operacje które też tak zamykam. krótko mówiąc unikam długich porcji kodu. taki podzielony kod jest łatwy w konserwacji i łatwo się w nim orientuję mimo iż (o zgrozo) nie używam komentarzy. Czasem zdarza mi się ich użyć albo jak mam taki kaprys albo jak chcę wyłączyć jakiś fragment kodu z kompilacji. Opisywanie poszczególnych partii kodu komentarzami to imo strata czasu. jak bym pisał jakiś program open source to może i bym dawał komentarze ale w programach z zamkniętym źródłem - nie ma mowy :P. co do nazewnictwa zmiennych to muszę przyznać że u mnie jest ubogie: a, b, c i inne litery alfabetu są przeze mnie najczęściej używane. głównie dlatego że najszybciej sie je pisze. nie wyobrażam sobie innych nazw dla zmiennych iteracyjnych do pętli :). rzadko używam nazw więcej niż pięcioliterowych. wyjątkiem są globalne zmienne, stałe, jakieś flagi, funkcje i klasy. gdy jest ich dużo lepiej by nie miało się wątpliwości co dany obiekt/typ robi :)
P-34672
DejaVu
» 2011-06-25 20:12:24
U mnie 90% kodu aplikacji to biblioteki ;p
P-34674
kamillo121
» 2011-06-25 23:10:14
Najlepiej zastosować technikę programowania modularnego + krótka dokumentacja do każdego modułu. Po takiej mieszance nawet po 10 latach powinieneś się połapać co i jak...
P-34681
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2