[JavaScript] Próba utworzenia timera
Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-27 21:39
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-27 17:09:42 Tak więc jak mam to zrobić? Może być bez tych timerów |
|
DejaVu |
» 2011-06-27 17:19:16 Jak chcesz robić gry webowe to naucz się flasha. |
|
pekfos |
» 2011-06-27 17:30:14 jemu chodzi chyba o gry przeglądarkowe a nie flash(w sumie to bardziej w ActionScript). jednak samym JS nie zrobisz gier. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-27 17:32:52 Dzięki wszystkim za pomoc :] |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-27 20:04:13 Nie no... męczy mnie to i chcę was zapytać: Jeśli chciałbym napisać coś jak Plemiona.pl to czego bym potrzebował? Chodzi o operacje na plikach( rejestracja, logowanie, dane wiosek i budynków w nich ), wyświetlanie grafiki i ogólnie wygląd strony :] |
|
npHard |
» 2011-06-27 21:04:33 jemu chodzi chyba o gry przeglądarkowe a nie flash(w sumie to bardziej w ActionScript). jednak samym JS nie zrobisz gier |
Jak chcesz robić gry webowe to naucz się flasha. |
Bzdury! Kilka linków: http://www.effectgames.com/effect/games/mariodemo/Gra Mario napisana w całości z elementów html5, cała logika opiera się o javascript. Jak się nie da jak się da. http://diveintohtml5.org/Fajna strona opisująca dlaczego html jest takie fajne... https://developer.mozilla.org/en/Canvas_tutorialTutorial Canvas HTML5\ A co do pętli, to tak jak ktoś wcześniej napisał nie da się zrobić w javascript nieskończonej pętli typu while(true){} . Generalnie chodzi o to, żeby unikać zbyt długiego przetwarzania kodu. W javascript wszystko obsługują tzw. callbacki. Chcemy obsłużyć kliknięcie tworzymy callback "onclick". Jeśli chcesz by jakiś kod wykonywał się co określony czas(np. chcesz odświeżać canvas co daną ilość milisekund, sterować logiką, sztuczną inteligencją przeciwników itp.) możesz użyć funkcji http://www.w3schools.com/jsref/met_win_setinterval.aspsetInterval\, która co określoną liczbę milisekund będzie wywoływać Twoją funkcję. Możesz też skorzystać z Web Workerów będących częścią HTML5 ale nie wiem jak z ich implementacją w przeglądarkach. Co do gry typu Plemiona... hmm... nie grałem w plemiona ale ogólna zasada jest taka: logikę gry, bazę danych itp. robisz po stronie serwera i możesz wykorzystać zarówno php, ruby, pythona czy cokolwiek tam będziesz chciał. HTML i javascript wykorzystujesz wtedy do stworzenia frontendu widocznego dla użytkownika. Trzeba sporej wiedzy i doświadczenia żeby napisać taką grę. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-06-27 21:33:12 HTML i javascript wykorzystujesz wtedy do stworzenia frontendu widocznego dla użytkownika. |
+ CSS :) |
|
DejaVu |
» 2011-06-27 21:39:46 Z pewnością łatwiej zrobić flashową grę aniżeli javascriptową ze wsparciem ajaxowym :) |
|
1 « 2 » |