Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pacaman w SFML

Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-24 10:41
Autor Wiadomość
SeaMonster131
» 2011-10-22 21:36:31
Wiem, że można jeszcze jako *.gif dać, ale wtedy animacje robisz w programie do tego przeznaczonym ;p
P-42505
DejaVu
» 2011-10-22 21:38:06
Znam Allegro 4.4, SDL i SFML. Z Allegro 5 się nie zaprzyjaźniłem ze względu na problemy z kompilacją ze źródeł z najnowszym SDK DirectX. Zaczynałem z Allegro 4.4 -> słaba biblioteka, wolna i mało możliwości. SDL poznałem jak z problemami ludzie przychodzili na forum - generalnie rzecz biorąc biblioteka beznadziejna. SFML polecił mi Iname - zapoznałem się z tą biblioteką i stwierdziłem, że jest dobrze przemyślana. Ponadto licencja dobra oraz tutorial w języku angielskim dostępny na ich stronie. Wadą SFML jest słaba dokumentacja w języku angielskim. Generalnie SFML-a teraz używam do wszelkich projektów związanych z wytwarzaniem gier jak również do eksperymentów związanych z grafiką. Przykładowym projektem zrealizowanym przy pomocy tej biblioteki jest gra DeathFish (zrealizowana w ramach 9 godzinnego konkursu) - wersja gry do pobrania gdzieś tam jest na forum :) Optymalizacje nie były brane pod uwagę, więc może trochę ciąć miejscami ale ogólnie jak coś miałbym polecać to SFML.

1. Biblioteka SFML jest bardzo dobra - wykorzystuje możliwości sprzętowe.
2. Biblioteka SFML wspiera popularne formaty graficzne takie jak jpg czy png.
3. Masz dostępny kurs SFML-a w języku polskim (sam napisałem ;p): » KursyKurs SFML 1.6, C++ kurs.
4. Masz dostępną dobrą dokumentację do SFML-a w języku polskim: » DokumentacjaSFML 1.6 - co prawda ukończona nie jest, jednak jest dużo lepiej opisana niż wersja w języku angielskim, którą można znaleźć stronie domowej biblioteki SFML.
P-42506
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-22 21:41:34
Dzięki za wypowiedz. A jak zainstaluje 2.0 to nie będzie żadnych problemów z kompilacją kodu znajdującego się w tym kursie ?

P-42507
DejaVu
» 2011-10-22 21:43:41
Ja się nie pcham w SFML 2.0 póki nie zostaną ukończone nad nim prace :) Używam SFML 1.6. Nie wiem jak wygląda sprawa z kompilacją SFML 2.0 (tam chyba solucji nawet nie ma dla Visuala).
P-42509
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-22 21:49:44
Ok dzięki, a jak się człowiek postara to naprawde fajne rzeczy może zrobić?




Hehe gdzieś już tą gierkie widziałęm :D Zastanawia mnie kurcze jak wy to robicie że np ta ryba nie ma w okół siebie żadnej prostokątnej otoczki tylko jest w kształcie no ryby. Jak bym to umiał to by było super ;p
P-42510
Drraven
» 2011-10-22 21:53:19
Jak się postara to pewnie tak ;D
P-42511
akwes
» 2011-10-23 04:54:56
Biblioteka to tylko narzędzie.

Na warsztacie jest gra napisana w czystym asemblerze :)

Jedni w minecrafcie robią programowalny wyświetlacz, którego ja w życiu bym nie potrafił zrobić, a co dopiero w minecrafcie :P

Bawiłem się w allegro i powiem że... to była męka, projekt w 100% nie do kontynuacji ;p potem był projekt w sfml, cóż nagle wszystko stało się przyjemne :P

P-42521
Drraven
» 2011-10-23 08:50:59
Co do rybki to jest to rybka :D
Dajesz 'kształt' ryby w prostokątny obrazek, a wszystko oprócz ryby ma alphe na 255 i nie widać tego co nie potrzebne.

SFML jest fajnie zbudowany na klasach i tylko (imho) kolizje są tam mało przystosowane do produkcji gier. Szkoda, że do tego też nie dali klasy z takim wyłowaniem:
C/C++
Kolizja gracz;
gracz.Kolizja( wsp.gracz, wsp.obiekt );
 :D
P-42524
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona