[Allegro] Szybkość poruszania mapą
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-31 19:08
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-26 19:43:44 A jakiś inny sposób? Bo ten coś nie działa;/ |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-28 11:53:32 Odświeżam temat. CIągle nie mogę poradzić sobie z tym problemem. Jak użyje float to w tj linijce: (map[licznik_y + mapa_y][licznik_x + mapa_x]%4) * 50, Są błędy. To z przesuwaniem o piksel tez nie działa bo jaką mam podać szer_x? Nie mam takiej zmiennej ;/ Proszę o szybką pomoc :) |
|
pekfos |
» 2011-12-28 13:03:58 Pewnie zaraz doniesie nam o błędach wynikających z niedozwolonego użycia float :P |
Ha, przewidziałem te twoje błędy. :P Z float nie można zrobić tak wiele co z int.. Nie mam takiej zmiennej ;/ |
Mam pisać używając takich zmiennych jakie ty tam masz? Może mam od razu całość za Ciebie napisać? Ukróciło by to ten, tracący sens, temat.. mapa_x * szer_x = mapa_x_px |
Tutaj szer_x może mieć tylko jedną wartość.. Coś się nie przyłożyłeś do zanalizowania tego sposobu.. mapa_x_w_kaflach * x = mapa_x_w_pikselach czym jest x? (obvious..) |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-28 13:24:11 Dobra mam taki kod: if(key[KEY_RIGHT]&& RodzajTerenuDolL == 0 && RodzajTerenuDolP == 0 || key[KEY_RIGHT] && RodzajTerenuDolP > 0 && RodzajTerenuGorP >0 && RodzajTerenuDolL ==0) { mapa_x_piksele++; mapa_x_piksele = mapa_x * 50; i on nie działa zn. mapa wogule się nie przesuwa... Nie rozumiem Twojego sposobu... Czy chodzi o to, że x = szerokośc w pikselach? Mógłbyś jaśniej mi wytłumaczyć ?:) |
|
pekfos |
» 2011-12-28 13:36:08 mapa_x_piksele++; mapa_x_piksele = mapa_x * 50; .. Czy chodzi o to, że x = szerokośc w pikselach? Mógłbyś jaśniej mi wytłumaczyć ?:) |
..! x = szerokość kafla! Takie trudne? PS: Już chyba prościej będzie tak zrobić: (przynajmniej ogarniesz :P) int part = 0;
if( part == 0 ) { ++mapa_x; ++part; } else if( part < maxpart ) ++part; else if( part == maxpart ) part = 0; |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-28 13:40:18 Jak już pewnie zauważyłeś w moim kodzie to się domyśliłem, że x to szerokości kafli w pikselach i zrobiłem *50 (bo tak szerokie są moje kafle) ale i tak nie działa. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenia ale czy moją mapę moge przeuwać tylko za pomocą zmiennej mapa_x? |
|
pekfos |
» 2011-12-28 13:41:40 Nie wiem czy to ma jakieś znaczenia ale czy moją mapę moge przeuwać tylko za pomocą zmiennej mapa_x? |
mapa_x to przykład. dla y już sam sobie napiszesz. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-28 13:47:59 A w Twoim przykładzie to co to jest to part? |
|
1 « 2 » 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |