OpenGl, SFML, SOIL
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-08 19:36
Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
OpenGl, SFML, SOIL » 2012-01-08 17:11:42 Witam od paru dni uczę się OpenGL+SMFL i przyszedł czas na tekstury i ściągłem sobie bibliotekę SOIL i kiedy tworzylo program wyrzuca komunikat C:\Users\Borysiak\Desktop\C++\SFML Open GL\1\main.cpp||In function 'int main()':| C:\Users\Borysiak\Desktop\C++\SFML Open GL\1\main.cpp|41|warning: unused variable 'tex_2d'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| more undefined references to `glGetString@4' follow| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `wglGetProcAddress@4'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glDeleteTextures@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGenTextures@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glReadPixels@28'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetIntegerv@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGenTextures@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'| C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'| ||=== Build finished: 43 errors, 1 warnings ===| PS:Kiedy probowalem tworzyc to samo tylko wczytywac zdjecia za pomoca GLPNG to takze ten sam blad Dzieki :D |
|
pekfos |
» 2012-01-08 17:17:05 Co linkowałeś? |
|
Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-08 17:20:05 Zalinkowane mam liby od SMFL i libglu32,libglui,libsoil |
|
Gabes |
» 2012-01-08 17:36:21 |
|
Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-08 18:29:15 Właśnie to także nie rozwiązuje mojego problemu kiedy nie linkuje i nie używam Soil albo GLPNG to nie ma problemu a używam funkcje z Open gl |
|
Chlorek |
» 2012-01-08 18:36:08 Spróbuj tak: -lopengl32 lib/libglaux.a lib/libglu32.a lib/libopengl32.a
#Edit Właśnie, co do SOIL to nie wiem jak wygląda sprawa z teksturami ale o wiele lepiej użyć SDL'a. |
|
Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-08 18:44:03 Tak raczej ,i teraz wogle znajsc nie moze bo zrodlo jest podanne w folderze lib mingw32-g++.exe: lib/libglaux.a: No such file or directory mingw32-g++.exe: lib/libglu32.a: No such file or directory mingw32-g++.exe: lib/libopengl32.a: No such file or directory
PS:Sprubuje SDL tylko nie wiem czy nie bedzie klucic sie z SFML |
|
Chlorek |
» 2012-01-08 18:48:35 No to sobie podaj ścieżkę do tych libów które masz w Dev-c++/lib. Ja tylko podałem przykład i to jakie pliki trzeba załączyć. Tak ci podałem z przyzwyczajenia, gdyż zawsze potrzebne rzeczy kopiuje do folderu lib obok projektu.
#edit
Załącz tak: C:\Dev-Cpp\lib\libopengl32.a C:\Dev-Cpp\lib\libglaux.a C:\Dev-Cpp\lib\libglu32.a
A co do SFML'a, jest to dobra biblioteka jednak doskonale można ją zastąpić SDL'em. SFML może i ma plusy, np. zabiera mało pamięci ram, ale ma też minusy, nadrabia sobie za to dużym zużyciem procesora, widać to przy dużych projektach. |
|
« 1 » 2 |