OpenGl, SFML, SOIL
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-08 19:36
| Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika | OpenGl, SFML, SOIL » 2012-01-08 17:11:42 Witam od paru dni uczę się OpenGL+SMFL i przyszedł czas na tekstury i ściągłem sobie bibliotekę SOIL i kiedy tworzylo program wyrzuca  komunikat C:\Users\Borysiak\Desktop\C++\SFML Open GL\1\main.cpp||In function 'int main()':|C:\Users\Borysiak\Desktop\C++\SFML Open GL\1\main.cpp|41|warning: unused variable 'tex_2d'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetString@4'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| more undefined references to `glGetString@4' follow|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `wglGetProcAddress@4'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glDeleteTextures@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGenTextures@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glReadPixels@28'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGetIntegerv@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glGenTextures@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glBindTexture@8'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexParameteri@12'|
 C:\Dev-Cpp\lib\libSOIL.a(SOIL.o):SOIL.c|| undefined reference to `glTexImage2D@36'|
 ||=== Build finished: 43 errors, 1 warnings ===|
 PS:Kiedy probowalem tworzyc to samo tylko wczytywac zdjecia za pomoca GLPNG to takze ten sam blad  Dzieki :D | 
|  | 
| pekfos | » 2012-01-08 17:17:05 Co linkowałeś? | 
|  | 
| Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2012-01-08 17:20:05 Zalinkowane mam liby od SMFL i libglu32,libglui,libsoil | 
|  | 
| Gabes | » 2012-01-08 17:36:21 | 
|  | 
| Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2012-01-08 18:29:15 Właśnie to także nie rozwiązuje mojego problemu kiedy nie linkuje i nie używam Soil albo GLPNG to nie ma problemu a używam funkcje z Open gl | 
|  | 
| Chlorek | » 2012-01-08 18:36:08 Spróbuj tak:-lopengl32
 lib/libglaux.a
 lib/libglu32.a
 lib/libopengl32.a
 
 #Edit
 Właśnie, co do SOIL to nie wiem jak wygląda sprawa z teksturami ale o wiele lepiej użyć SDL'a.
 | 
|  | 
| Kazik_555 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2012-01-08 18:44:03 Tak raczej ,i teraz wogle znajsc nie moze bo zrodlo jest podanne w folderze lib mingw32-g++.exe: lib/libglaux.a: No such file or directorymingw32-g++.exe: lib/libglu32.a: No such file or directory
 mingw32-g++.exe: lib/libopengl32.a: No such file or directory
 
 PS:Sprubuje SDL tylko nie wiem czy nie bedzie klucic sie z SFML  | 
|  | 
| Chlorek | » 2012-01-08 18:48:35 No to sobie podaj ścieżkę do tych libów które masz w Dev-c++/lib. Ja tylko podałem przykład i to jakie pliki trzeba załączyć. Tak ci podałem z przyzwyczajenia, gdyż zawsze potrzebne rzeczy kopiuje do folderu lib obok projektu.
 #edit
 
 Załącz tak:
 C:\Dev-Cpp\lib\libopengl32.a
 C:\Dev-Cpp\lib\libglaux.a
 C:\Dev-Cpp\lib\libglu32.a
 
 A co do SFML'a, jest to dobra biblioteka jednak doskonale można ją zastąpić SDL'em. SFML może i ma plusy, np. zabiera mało pamięci ram, ale ma też minusy, nadrabia sobie za to dużym zużyciem procesora, widać to przy dużych projektach.
 | 
|  | 
| « 1 »  2 |