Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Tworzenie gier

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-07 14:12
Autor Wiadomość
npHard
» 2012-02-03 11:04:19
Nie wiem jak jest z DirectX'em bo niewiele o nim wiem ale jeśli chciałbyś się uczyć OpenGL to patrz na daty wydania książek. Od wersji 3.0 OpenGL'a sporo się zmieniło i odradza się korzystania z rzeczy, od których większość starych książek zaczyna kurs. Innymi słowy: jak chcesz się uczyć grafiki 3D to kupuj książki wydanie nie wcześniej niż 2-3 lata temu.
P-50045
Hoop300
» 2012-02-03 13:38:37
niedawno na tym forum znalazłem taki link: http://informatyka.wroc.pl/sound
jest tam kurs tworzenia gier 2d i 3d i wiele innych rzeczy które z pewnoscią cie za interesuja :)
P-50048
draculeq
» 2012-02-03 14:21:57
Co do minecrafta też pierwsze raz coś takiego słyszę...

A minecraft był pisany TEŻ przez 1 osobe (Notch), i co lepsze słyszałem że autor na tym uczył się javy co skutkuje jej wydajnością.
P-50050
Jabuszko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-03 14:22:38
Wielkie dzięki Hoop na pewno skorzystam. Do npHarda Jakbyś przeczytał pierwszy post pod tematem to byś wiedział że chce zrobić grafikę Voxelową. To znaczy zrobioną z kwadratów małych kwadratów. Wiec to by nie wymagało jakiegoś super nowoczesnego sprzętu więc chyba direX 8.1 by wystarczył. Mógłbym napisać sobie edytor voxeli co by mi ułatwiło prace. Nie ma książek z przed dwóch lat albo trzech w żadnym sklepie. Poza tym sprawdziłem sobie książkę "Perełki programowania gier" jak czytałem ma dobre recenzje, a jak wym myślicie?
P-50051
Hoop300
» 2012-02-03 15:32:38
spoko ciesze sie ze mogłem pomóc powodzienia i jak cos juz napiszesz to wstaw linka zobaczymy co ci wyszło
P-50053
Jabuszko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-03 16:04:54
Sprawdziłem spis treści Książki perełki programowania gier i chyba nie jest to to. Ile to jest pracy nawet jeszcze gry nie zacząłem robić, a już mi się odechciewa :). Chyba jednak ta Java byłaby lepszym rozwiązaniem. Książka "Java tworzenie gier opisuje prawie wszystko. Ja już tego nie ogarniam.
Linki do spisu treści tych dwóch książek
http://chomikuj.pl/tommuh/Dokumenty/JAVA+TWORZENIE+GIER,457429622.pdf
http://chomikuj.pl/mikomil/Dokumenty/Programowanie/original-version-perelki-programowania-gier-vademecum-profesjonalisty-tom-1_ppgvp,806128447.pdf
Tylko boje się że gdy napisze w Javie będzie chodziła wolno, będzie się przycinała itp. A w c++ mam większą pewność.
P-50055
hincu
» 2012-02-03 16:27:38
popatrz tez na to ze piszac w javie mozesz tworzyc browserowki a c++ nie : P

zreszta rzucasz sie na gleboka wode od razu poznaj podstawy i wtedy mysl czym chcesz sie zajmowac
P-50060
Jabuszko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-03 16:39:08
Tego chyba się nie da nauczyć. Dziwne jest to że minecraft i cube world są napisane przez osoby anglojęzyczne (tak wiem notch jest szwedem) jak czytałem są książki bardzo dobre tyle że po angielsku. Po co ja się c++ uczyłem jak i tak wszystko poszło na marne :(. Teraz stanę się tak samo pospolity jak cała reszta graczy będę tylko gry kupował a nie je sprzedawał :(. Chociaż można by napisać do tych od wiedźmina może by coś poduczyli albo dali jakiś trop. :( To życie człowiek to jest nudne.
P-50062
1 « 2 » 3 4 5
Poprzednia strona Strona 2 z 5 Następna strona