Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Restartowanie aplikacji po naciśnięciu odpowiedniego klawisza oraz odliczanie przed rozpoczęciem.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-11 22:27
Autor Wiadomość
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-10 22:54:36
xD Skończona czy nie, wracajmy do rdzenia tematu,
Może jakieś pomysły z zastosowaniem tutaj goto?
Choć słyszałem że goto straasznie zmniejsza fpsy ;/
Wolałbym ifa ;P
P-50485
Dawidsoni
» 2012-02-10 23:30:06
Wątpię, żeby goto zmniejszyło ci bardzo fpsa, ale raczej się go nie używa. Jak ci to z main() nie działa, to weź wszystko w nieskończoną pętlę while (oprócz ładowania grafik itd., bo po co 2 razy to robić?), i piszesz tak:
C/C++
if( zresetowac_aplikacje )
     continue; //wraca do początku pętli i ją wykonuje dalej[/cpp]

P-50491
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-10 23:50:16
Czyli wszystko prócz biblioteki i ładowania obrazków do 1 wielkiej pętli nieskończonej.
hmm

trochę to zagmatwane bo jak już pisałem mój kod prezentuje się tak:

intigery
biblioteki
definicja mapy
bitmap*#=NULL;
wys_mape
pętle ze sterowaniem
Ograniczenia
obliczanie prędkości cząsteczkowych
wyświetlanie grafiki
zamalowywanie bufora
niszczenie
i end

jak to niby mam wziąć w jedną pętle?


chcesz to moge dać ci kod to zobaczysz o czym mówie ;P

chyba że tak:

int zresetowac_aplikacje // mam zadeklarować to tu czy gdzie?

{
intigery
biblioteki
definicja mapy
bitmap*#=NULL;
wys_mape
pętle ze sterowaniem
Ograniczenia
obliczanie prędkości cząsteczkowych
wyświetlanie grafiki
zamalowywanie bufora
niszczenie
i end
}
if( zresetowac_aplikacje )
continue;

chodzi ci o coś takiego?
P-50494
Gronek8624
» 2012-02-11 11:10:57
Hmm
Patrze i łapię się za głowę XD

Ale dobra
W miejscu obliczanie prędkości cząsteczkowych -- Jak zgaduje to tutaj są podawane pozycje przed wyświetleniem
dajesz
C/C++
if( R )
{
    //Pozycje samochodu
    res = 1; // bool
}

//wyświetlenie grafiki

if( res )
{
    //wyświetlenie animacji
    odliczanie--;
   
    if( odliczanie == 0 )
    {
        res = 0;
    }
   
}
kod napisany w 5 min wiec mogą być błędy :)
P-50497
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-11 12:37:07
Nie do końca:

// tu mam wszystkie ograniczenia

if( kierunek > 71 ) kierunek = 0;

            if( kierunek < 0 ) kierunek = 71;

            if( v > 0.7 ) v = 0.7;

            if( v <- 0.2 ) v =- 0.2;

            if ( samochod == tlo ) v=0.1;

            if (sx > 676) sx = 674;
            if ( sx< 131) sx = 133;
            if (sy < 9) sy = 11;
            if (sy > 552 ) sy = 550;



            if( sx > 675 ) v = 0.1;

            if( sx < 132 ) v = 0.1;

            if( sy < 10 ) v = 0.1;

            if( sy > 550 ) v = 0.1;





            // tu obliczanie prędkości cząstkowych:
            dx += v * tab_cos[ kierunek ];
            dy += v * tab_sin[ kierunek ];
            // a tutaj przemieszczanie naszego samochodu:
            if( dx >= 1 || dx <= - 1 ) { sx += int( dx ); dx = dx - int( dx ); }
            if( dy >= 1 || dy <= - 1 ) { sy += int( dy ); dy = dy - int( dy ); }





       a pozycje samochodu mam jeszcze przed funkcją główną i to wygląda tak:



       int samochod_x = 100, samochod_y = 100;
    double tab_sin[ 72 ];
    double tab_cos[ 72 ];
    //zmienne do sterowanie autem:
    int sx = 200, sy = 384; // pozycja samochodu na ekranie
    double dx = 0, dy = 0, ds = 0, dw = 0; // przesuniecie samochodu po osi X i Y
    int kierunek = 54; // aktualny kierunek samochodu
    double v = 0; // predkosc naszego samochodu
   


P-50504
kampar
» 2012-02-11 12:55:10
no to daj w pętlę główną takie coś:

C/C++
if( reset )
{
    samochod_x = 100, samochod_y = 100;
    sx = 200, sy = 384;
    dx = 0, dy = 0, ds = 0, dw = 0;
    kierunek = 54;
    v = 0;
}
P-50507
wiktor16s
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-11 13:10:53
W główną w sterowanie czy poza?

a int reset;
i
if( key[ KEY_R ] )reset;
?
P-50508
SeaMonster131
» 2012-02-11 13:15:04
Każdy kto pisze gry musiał jakąś zacząć, ale spójrz najpierw tu: » KursyKurs C++ kurs, bo bez tego daleko nie zajdziesz. Nie ma drogi na skróty.
P-50509
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona