[PAWN] Porównywanie tablic
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-01 15:54
unnamedly Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[PAWN] Porównywanie tablic » 2012-07-01 15:21:06 Witam, pytanie dotyczy języka pawn, lecz z C++ ma "dużo wspólnego", dlatego piszę tutaj.
Chciałbym porównać 2 tablice:
new teamy[2][4] = {"CT", "TT"}; new los[2]; los[2] = teamy[random(2)][2];
...lecz kompilator wywala mi błąd: array index out of bounds (variable "los"). Co tutaj jest źle? |
|
akwes |
» 2012-07-01 15:36:18 1. Czy w tamtym języku też się liczy indeksy od zera?
tab[2] ma elementy tab[0] oraz tab[1] ?
2. Czy funkcja random(x) zwraca od 1-x ?
Bo jeżeli 1 i 2 są prawdą to przekraczasz rozmiar tablicy (teoretycznie, bo tablice powinny zachowywać swoją ciągłość, no ale nie wiem jak jest w tym języku). |
|
unnamedly Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-01 15:40:48 To jest język wywodzący się "teoretycznie" od C.
1. Dokładnie, indeksy zaczynają się od 0. 2. A wiesz..., że sam nawet nie wiem :D Lecz wydaje mi się, że random(2), zwraca 1, albo 2. |
|
akwes |
» 2012-07-01 15:48:26 No to dzieje się dokładnie to co Ci pisze. Przekraczasz zakres tablicy.
(przynajmniej dopóki w poście było (varible "teamy") ale dla los też ;) |
|
unnamedly Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-01 15:54:02 new teamy[2][4] = {"CT", "TT"}; new los[2]; los[1] = Teams[random(2)][2];
Tu już mi błędu nie wywala. Zobaczę jak to będzie w praktyce (po uruchomieniu gamemoda (ponieważ jest to język skryptowy, w którym pisze się gamemody do gry: SA-MP (GTA San Andreas MULTIPLAYER) - jak kogoś trwoni ciekawość, to wszystko jest ładnie opisane na Wikipedii)). |
|
« 1 » |