Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[PAWN] Porównywanie tablic

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-01 15:54
Autor Wiadomość
unnamedly
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[PAWN] Porównywanie tablic
» 2012-07-01 15:21:06
Witam, pytanie dotyczy języka pawn, lecz z C++ ma "dużo wspólnego", dlatego piszę tutaj.

Chciałbym porównać 2 tablice:

new teamy[2][4] = {"CT", "TT"};
new los[2];
los[2] = teamy[random(2)][2];

...lecz kompilator wywala mi błąd: array index out of bounds (variable "los").
Co tutaj jest źle?
P-59416
akwes
» 2012-07-01 15:36:18
1. Czy w tamtym języku też się liczy indeksy od zera?

tab[2] ma elementy tab[0] oraz tab[1] ?

2. Czy funkcja random(x) zwraca od 1-x ?

Bo jeżeli 1 i 2 są prawdą to przekraczasz rozmiar tablicy (teoretycznie, bo tablice powinny zachowywać swoją ciągłość, no ale nie wiem jak jest w tym języku).
P-59419
unnamedly
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-01 15:40:48
To jest język wywodzący się "teoretycznie" od C.

1. Dokładnie, indeksy zaczynają się od 0.
2. A wiesz..., że sam nawet nie wiem :D Lecz wydaje mi się, że random(2), zwraca 1, albo 2.
P-59420
akwes
» 2012-07-01 15:48:26
No to dzieje się dokładnie to co Ci pisze. Przekraczasz zakres tablicy.

(przynajmniej dopóki w poście było (varible "teamy") ale dla los też ;)
P-59421
unnamedly
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-01 15:54:02
new teamy[2][4] = {"CT", "TT"};
new los[2];
los[1] = Teams[random(2)][2];

Tu już mi błędu nie wywala. Zobaczę jak to będzie w praktyce (po uruchomieniu gamemoda (ponieważ jest to język skryptowy, w którym pisze się gamemody do gry: SA-MP (GTA San Andreas MULTIPLAYER) - jak kogoś trwoni ciekawość, to wszystko jest ładnie opisane na Wikipedii)).
P-59422
« 1 »
  Strona 1 z 1