Język skryptowy - propozycje
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-17 12:36
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Język skryptowy - propozycje » 2012-07-16 19:12:32 Witam, mam pytanie: jaki polecilibyście mi język skryptowy? :)
Konkretnie chodzi mi o: - Przede wszystkim - możliwość wywołania go z poziomu innej aplikacji - Możliwość wywołania konkretnej funkcji skryptu oraz możliwość zdefiniowania własnego API, do którego skrypt może się odwoływać - Mile widziana kompilacja do bytecode'u - Generalnie potrzebuję tego do mojej gry pisanej w Javie, więc jak ktoś zna jakieś implementacje Javowe to też nie pogardzę :)
Myślałem nad Lua, bo ma wszystkie z wymienionych wyżej ficzerów, łącznie z implementacją Javową (LuaJ), jest to dość prosty język i już go trochę poużywałem, ale można zna ktoś coś lepszego? :)
Z góry dzięki :) |
|
Drraven |
» 2012-07-16 19:20:57 A własny praser odpada? Jeśli to do gry to możesz sam coś w ramach skilla skrobnąć :D
Analizowałbyś linia po linii (tyko tak nie wczytuj).
Lua jest (wg. to go co ja zauważyłem) dosyć mocno wykorzystana w grach (czyt. często) |
|
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-16 19:34:16 Własny praser odpada, bo nie mam czasu za bardzo na jego pisanie :P
Jak nikt nie poda nic lepszego, po prostu użyję Lua. Jak ktoś miał już styczność z tym językiem to proszę też, aby podzielił się opinią na jego temat :) |
|
Drraven |
» 2012-07-16 19:38:26 Ja miałem ale w c++. Ogólnie może być jednak znając moje ambicje wolałem sam coś napisać :D |
|
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-17 12:33:38 Hm... A co sądzicie o Pythonie? :P |
|
kubawal |
» 2012-07-17 12:35:58 Phyton jest chyba lepszy. Jest fajna biblioteka do jego obsługi w boost (Python: boost::Python) |
|
Drraven |
» 2012-07-17 12:36:20 Jak cię dziabnie to uciekaj :D
Nie używałem go jako język do skryptów. Widziałem programy, które używały w ten sposób i całkiem niezłą ma składnie :D |
|
« 1 » |