[SFML] Ustawianie prędkości sprita
Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-22 21:58
Mrovqa |
» 2012-08-22 20:39:04 Jak masz problem z debuggerem to dane (a najlepiej całe obliczenie :P) wypisz na ekran (konsole) chociażby za pomocą cout. |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-22 20:58:46 Emm mam do was prośbe. czy nie mogli byście mi dać najprostszego gotowca? Ja poprostu przy tym wymiekam... Jestem w 6 klasie podstawówki (no juz prawie 1 Gimnazjum) i ta trygonometria to dla mnie czarna magia. No może troszke rozumiem. Prosze was bardzo!!! Moge wrzucić projekt a wy go przerobicie ok? Ten projekt i tak jest tylko do ćwiczeń bo w przyszłości mam zamiar zrobić strzelaninke xD. Albo chodźby takie coś jak zrobił Neomex (gre strzelanie w Zombie). Tu jest link. Jeszcze raz was bardzo prosze. http://hostuje.net/file.php?id=9ec0372a2aeb26f18cd37bd27df6b589 |
|
akwes |
» 2012-08-22 20:59:30 Bo jak rozumiem są chciane i niechciane błędy ;> Debugger służy do szukania błędów, a Twój kod skoro nie działa to znaczy, że ma błąd. Im szybciej nauczysz się korzystać z debuggera tym lepiej. Jest to dużo lepsze niż wypisywanie wszystkich danych na ekran i co więcej, nie trzeba nic pisać poza dobrym ustawieniem breakpointów. Emm mam do was prośbe. czy nie mogli byście mi dać najprostszego gotowca
|
W ten sposób się nic nie nauczysz. Jestem w 6 klasie podstawówki (no juz prawie 1 Gimnazjum)
|
Co to ma do rzeczy? To jakieś usprawiedliwienie? Już kilka razy to pisałeś w swoich postach jak i wiele innych osób, wiek się tutaj nie liczy. |
|
Mrovqa |
» 2012-08-22 21:02:59 @RazzorFlame trygonometria nie jest trudna... przynajmniej do zastosowań w grze. Jakby nie patrzeć to są proste proporcje ;) Poza tym - trygonometrię będziesz mieć dopiero w liceum... |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-22 21:14:42 Akwes chce wiedziec jak to zrobić. Uwierz mi ja nie jestem kimś kto chce zeby szybko ktoś walną za niego kod i pozniej sobie wykorzystywać. Ja wole sie nauczyć. I kiedy będe miał przykład, wtedy moge zobaczyć co mam źle. Przecież nie mówie ze ktoś mi ma odwalić cały projekt. Chodzi mi o kilka linijek kodu bo sam nie daje rady z nimi. Dobra mówisz że mam się nauczyć posługiwać DeBuggerem ale nie mówisz jak (xd). Tylko 1 czy 2 razy uzywalem debuggera bo wcześniej mi nie był potrzebny. Poszukam coś w necie może będzie. Mrówqa może nie jest trudna ale myśle że nie dla kogoś takiego jak ja. Mimo to że mialem najlepsze oceny z Matematyki w klasie to nie potrafie czasami tego zrozumieć. Używam funkcji atan2. Robie tak jak ludzie których problem został rozwiązany. Kombinuje, kombinuje i nic. Jest tego za dużo jak dla mnie. Te kilka linijek kodu nie jest dla niektórych problemem a mi może dużo pomóc. Przewertowałem już chyba z 30 tematów (z 10 na tym forum i ciągle szukam) ale nie potrafie się z tym uporać. |
|
DejaVu |
» 2012-08-22 21:14:45 Jak masz problem z trygonometrią to po co go dodatkowo komplikujesz jakąś tablicą z wartościami trygonometrycznymi? Używaj po prostu sin/cos. Co do Twojego problemu to sporo było takich wątków ale dotyczyły allegro.
Z pewnością znajdziesz tematy w których są podane proste wzory (których nie chce mi się po prostu po raz n-ty pisać) :) Wklej również linka do tematu, który Ci rozwiązał problem.
/edit:
Przykład:
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=156 |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-22 21:18:42 DejaVu jak napisałem wyżej szukałem i to duuuzo. Wiem że już nie masz cierpliwości. Ahh nie wiem co mogłem zrobić źle. A o co chodzi z tym żeby sobie nie robić problemów z tablicami? Przecież poźniej nie bedzie trzeba robić dodatkowych obliczeń. No ale dobra spróbuje
EDIT: Ja napisałem przecież ze chce żeby czar się ustawiał w kierunku myszy i tam leciał. Widziałem projekt Nectarine na youtube i chciałem dla nauki napisać coś takiego. Normalne obroty umiem ^^. Tyle że teraz nie chce obracać strzalkami tylko zeby pocisk leciał w kierunku myszy
|
|
akwes |
» 2012-08-22 21:27:48 Skoro nie rozumiesz trygonometrii to jak chcesz zrozumieć kod, który ją wykorzystuje? Gotowiec Ci w tym nie pomoże. Więc albo poszukaj sobie o trygonometrii najpierw konkretnie, jest wiele portali edukacyjnych i dopiero wtedy zobacz jeszcze raz w kod, albo zrób to nie wykorzystując rzeczy, których nie rozumiesz. Opisanie trygonometrii czy używania debuggera to nie jest treść na jeden post a na serię artykułów. Ja napisałem przecież ze chce żeby czar się ustawiał w kierunku myszy i tam leciał. Widziałem projekt Nectarine na youtube i chciałem dla nauki napisać coś takiego. Normalne obroty umiem ^^. Tyle że teraz nie chce obracać strzalkami tylko zeby pocisk leciał w kierunku myszy
|
To już jest na forum, sam o to pytałem, nawet DejaVu wkleił wtedy kawałek swojej matematycznej biblioteki dotyczącej obliczeń na kątach. |
|
1 « 2 » 3 |