Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kodowanie różnorakich plików w grach - Jak oni to robią? Muzyka

Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-05 17:11
Autor Wiadomość
m4tx
» 2012-09-04 19:28:31
Bo Tibia to wyjątek. Żaden normalny programista (ani nawet normalny człowiek) w to nie gra :P A poza tym - o jakich danych mówisz? :)
P-64368
waxx
» 2012-09-04 19:48:45
nie, wcale sie nie dostali, wcale dlatego sie nie dodaje plikow dat od mapeditora zeby z niego ssal assety

predzej czy pozniej i tak ludzie rozpakuja assety, to nie jest najwazniejsze, wiele gier ma to w tylku i pakuje do zipa z inna nazwa
P-64371
Mrovqa
» 2012-09-04 19:52:16
Robienie porządnych zabezpieczeń nie ma wcale większego sensu niż zwykły prosty szyfr. Przeciętny użytkownik sam i tak się do nich nie dobierze, a dla zaawasnowanych reverserów to bez różnicy czy algorytm jest skomplikowany, czy prosty - czasem wystarczy tylko ctrl+c, ctrl+v ;)
Jednakże wadą tych bardziej skomplikowanych algo jest to, że gra musi więcej zasobów (głównie procesor) poświęcić na ich rozpakowanie.
P-64372
ison
» 2012-09-04 19:52:25
Powiedz mi czy dostali się już do odkodowania zakodowanych danych Tibii? Nie sądze a ma juz kilkanaście lat na karku :)
Dostali się już pewnie zanim minął rok od release'a, myślisz, że skąd w necie są wszystkie grafiki z tej gry?
Samo dostanie się do assetów gry nie daje możliwości zmiany rzeczywistej zawartości ekwipunku postaci ani w żaden sposób nie wpływa na rzeczywistą grę a pewnie o to Ci chodziło ;) Wszystkie dane są po prostu trzymane na serwerze a assety klienta to tylko spakowane obrazki i inne pierdoły, nic więcej.
P-64373
akwes
» 2012-09-05 12:12:38
@ison,

ani w żaden sposób nie wpływa na rzeczywistą grę
nie zgodzę się ( jeśli dobrze kojarzę i nie mylę słów :)

Od lat ludzie chowali pod drzewkami paczki z rzeczami, których nie mogli unieść. Edycja drzewka polegająca na przejechaniu go fuksją sprawiała, że robiło się przeźroczyste, to było jakoś 5 lat temu.

@Mrovqa ma racje. Jeżeli coś ZAKODUJESZ to w programie musi być kod, który to ODKODUJE i nie ważne jak fajny zrobisz szyfr czy metodę to i tak wystarczy przez reverse engenering zobaczyć algorytm kodowania i to odkodować. Dlatego nie ma sensu się nad tym zastanawiać.


Kurde m4tx a powiedz mi czy jakakolwiek profesjonalna gra ma udostępnione edytowanie grafy lub dźwieku co???
Prawie każda. To, że w folderze nie masz tych plików, to tylko dlatego że: małe pliki z racji wielkości dyskowego klastra ważą więcej niż ich rzeczywista waga (plik, który ma 32 bajty będzie ważył 4 kilobajty, wyobraź sobie dużo takich plików), dla porządku, dla możliwości łatwiej aktualizacji przez własny system plików, duże pliki się łatwiej przenosi i szybciej kopiuje oraz otwierasz tylko raz plik, czytasz wszystkie dane, grafiki, zamykasz plik, a nie robisz milion operacji na milionie plików.


Bo przyjrzyj się chodźby Gothicowi lub GTA.

GTA i Gothic... No proszę proszę, dwie najczęściej modowane gry.


Opis: Zmiany aplikowane przez mod widoczne są na każdym kroku, jest to jeden z nielicznych modów przedstawiający aż tak zmienioną kolonię karną. Autorem modyfikacji jest Lord Beowulf.

Główne nowości w modzie to przede wszystkim:
Całkowicie odmieniony świat przypominający do złudzenia Gothic II.
Ponad 200 nowych postaci.
Trzy nowe obozy: Gwardia Królewska, Orkowie i Najemnicy Orków, do jednego można dołączyć.
Wysoki poziom trudności.
Dwukrotny pełen respawn potworów, ze zmieniającymi się bestiami.
Nowe umiejętności: Alchemia i Kowalstwo.
Procentowe posługiwanie się bronią.
Nowe obiekty.
Nowe bronie, przedmioty, pancerze.
Poprawione kusznictwo i łucznictwo.
Nowe potwory.
Fabuła opierająca się na zniszczeniu orków - udział w prawdziwej rewolucji.

Pewnie hakierował całą grę :)

Do GTA:SA jest pełno modów, ale powinna Ci wystarczyć informacja, że dla WSZYSTKICH WERSJI GTA są paczki aut do pobrania, które zastępują inne auta.


A teraz idź czytać dokumentacje zip'a o go zaimplementuj :)
P-64392
m4tx
» 2012-09-05 14:14:04
A teraz idź czytać dokumentacje zip'a o go zaimplementuj :)
Albo skorzystaj z gotowych bibliotek :) Po coś one w końcu są...

Swoją drogą - znajomy kiedyś napisał prostą gierkę. Widziało ją może z 10 osób, a i tak ją ktoś zmodował... :)
P-64395
pekfos
» 2012-09-05 14:52:25
Powiedz mi czy dostali się już do odkodowania zakodowanych danych Tibii? Nie sądze a ma juz kilkanaście lat na karku :)
Dostali sie.
P-64396
ison
» 2012-09-05 17:11:02
@akwes no tak, chodziło mi raczej o wpływ na faktycznie dane postaci, ogólnie edycja plików klienta też niekiedy daje sporo udogodnień i czasem przed tym się nie da obronić tak jak jest to np. z aimbotem w grach multiplayer fps
P-64407
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2