[Allegro] Wiele tych samych obrazków oraz przemieszczanie obrazka
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-09 18:25
Savail |
» 2012-10-08 22:51:57 z wieloma pociskami robisz analogicznie jak z jednym, tylko że wykonujesz te operacje w pętli dla każdego pocisku z osobna a w tym kodzie co daleś to zastanów się czy w dobrym miejscu wstawiłeś pętlę for ^^ |
|
wisien92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-09 16:39:57 for( i = 0; i < NUM_BULLETS; i++ ) { if( face == 0 ) { bullet_t * bullet = & bullets[ i ]; bullets[ i ].active = 1; if( bullets[ i ].active == 1 ) { draw_sprite( background, bullet_sprite, player_x, player_y ); bullets[ i ].y--; } }
czy tutaj nie powinno zmieniac wartosci y sprite'a tak dlugo jak bullets[ i ].active =1 ? czy cos przeoczyłem? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-09 17:30:15 Na złej pozycji rysujesz pociski. A po drugie dziwnie jest napisany ten kod. |
|
wisien92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-09 18:03:09 w jakim sensie dziwnie? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-09 18:11:21 bullets[ i ].active = 1; if( bullets[ i ].active == 1 ) { draw_sprite( background, bullet_sprite, player_x, player_y ); bullets[ i ].y--; }
//edit: Nie wiedziałem że to tylko fragment, wybacz :) |
|
wisien92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-09 18:25:25 to był tylko fragment kodu, co do wartosci to mam strukure bullete i wlasnie bullets[ i ].x zostaje przypisana wartosc player_x i tak dla y'eka a co do tego ze zawsze active=1 to zrobilem kolizje: if( bullets[ i ].x >= 28 && bullets[ i ].x <= 28 && bullets[ i ].y >= 0 && bullets[ i ].y <= 600 ) { bullets[ i ].active = 0; }
No chyba że ja coś nie tak zrozumiałem a to bardzo możliwe ponieważ zacząłem nauke 3 dni temu ;p |
|
1 « 2 » |