Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Wiele tych samych obrazków oraz przemieszczanie obrazka

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-09 18:25
Autor Wiadomość
Savail
» 2012-10-08 22:51:57
z wieloma pociskami robisz analogicznie jak z jednym, tylko że wykonujesz te operacje w pętli dla każdego pocisku z osobna a w tym kodzie co daleś to zastanów się czy w dobrym miejscu wstawiłeś pętlę for ^^
P-66475
wisien92
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-09 16:39:57
C/C++
for( i = 0; i < NUM_BULLETS; i++ )
{
    if( face == 0 )
    {
        bullet_t * bullet = & bullets[ i ];
        bullets[ i ].active = 1;
        if( bullets[ i ].active == 1 )
        {
            draw_sprite(
            background,
            bullet_sprite,
            player_x,
            player_y );
           
            bullets[ i ].y--;
        }
       
    }


czy tutaj nie powinno zmieniac wartosci y sprite'a tak dlugo jak bullets[ i ].active =1 ? czy  cos przeoczyłem?
P-66502
SeaMonster131
» 2012-10-09 17:30:15
Na złej pozycji rysujesz pociski. A po drugie dziwnie jest napisany ten kod.
P-66503
wisien92
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-09 18:03:09
w jakim sensie dziwnie?
P-66510
SeaMonster131
» 2012-10-09 18:11:21
C/C++
bullets[ i ].active = 1; // wiec wartoscia bullet[i].active zawsze bedzie 1
if( bullets[ i ].active == 1 ) // to dlaczego tutaj jest ten if?
{
    draw_sprite(
    background,
    bullet_sprite,
    player_x,
    player_y ); // i wydaje mi sie, ze tutaj zamiast player_x/y powinienes dac bullets[i].x/y
   
    bullets[ i ].y--;
}

//edit:
Nie wiedziałem że to tylko fragment, wybacz :)
P-66515
wisien92
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-09 18:25:25
to był tylko fragment kodu, co do wartosci to mam strukure bullete i wlasnie bullets[ i ].x zostaje przypisana wartosc player_x i tak dla y'eka


a co do tego ze zawsze active=1 to zrobilem kolizje:
C/C++
if( bullets[ i ].x >= 28 && bullets[ i ].x <= 28 && bullets[ i ].y >= 0 && bullets[ i ].y <= 600 ) { bullets[ i ].active = 0; }


No chyba że ja coś nie tak zrozumiałem a to bardzo możliwe ponieważ zacząłem nauke 3 dni temu ;p
P-66519
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2