[C++] Wyświetlanie pierwiastka za pomocą graficznego symbolu w konsoli (np. √x)
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-18 00:54
darogeta Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Wyświetlanie pierwiastka za pomocą graficznego symbolu w konsoli (np. √x) » 2012-10-17 03:05:12 Chodzi mi o to czy można pod konsolą uzyskac np wzór zapisany symbolicznie np (-b+√∆)/2a Wiem że w tablicy ASCII wystepuje znak pierwiastka i inne znaki specjalne chciałbym przedstawic wynik liczenia pierwisatków funkcji kwadratowej przed podaniem dokładnej wartosci liczbowej w postaci wzoru symbolicznego i czy niezbędne będzie skorzystanie z bibliotek graficznych czy da się z tym uporac w trybie konsolowym np za pomoca printf czy strumienia cout i wykorzystując typ char czy string.
|
|
DejaVu |
» 2012-10-17 04:15:35 Wypisz sobie pętlą wszystkie kody ASCII i sprawdź czy istnieje symbol pierwiastka. Jeżeli nie istnieje, no to raczej tego typu zabawy bym sobie odpuścił w konsoli (choć nie twierdzę, że się nie da). /edit: http://www.asciitable.com/ale... #include <cstdio>
int main() { for( int i = 32; i < 255; ++i ) printf( "%c", i ); return 0; }
Standardowe wyjście programu: !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmno pqrstuvwxyz{|}~⌂ÇüéâäůćçłëŐőîŹÄĆÉĹĺôöĽľŚśÖÜŤťŁ×čáíóúĄąŽžĘ꬟Ⱥ«»░▒▓│┤ÁÂĚŞ╣║╗╝Żż┐ └┴┬├─┼Ăă╚╔╩╦╠═╬¤đĐĎËďŇÍÎě┘┌█▄ŢŮ▀ÓßÔŃńňŠšŔÚŕŰýÝţ´˝˛ˇ˘§÷¸°¨˙űŘř■
Reasumując: w polskim kodowaniu nie uświadczysz symbolu pierwiastka (chyba, że pomęczysz się z przestawianiem kodowania konsoli na Unicode, ale to raczej jest upierdliwe pod Windowsem). |
|
DejaVu |
» 2012-10-17 04:34:05 |
|
darogeta Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-18 00:54:52 Dzięki za odpowiedż więc jednak wyświetlic można zmylilo mnie właśnie to że w tablicy Ascii ten znak pierwiastka pod kodem 251 wystepuje a jednak standardowo pod C++ nie można go uzyskac:) Tak mi się też wydawało i racja bo sam sposób wyswietlenia go wymaga skorzystania z windows.h i wymaga to sporej wiedzy żeby nasze znaki i niektóre symbole uzyskac ale dobrze wiedziec że jest to w trybie konsoli wykonalne :) Swoją drogą artykuły o Unicode pod konsolą mogą się kiedys przydac THX |
|
« 1 » |