Biblioteki C++
Kurs Allegro 4.x, C++
[kurs] Biblioteka do tworzenia prostych gier 2D.Opis szczegółowy
Allegro jest to biblioteka wykorzystywana do tworzenia gier 2D. Zaletą tej biblioteki jest dostęp do pełnego źródła biblioteki, przenośność na wiele systemów operacyjnych oraz cena - jest darmowa.
Kurs ten koncentruje się na wszystkich ważniejszych możliwościach, jakie oferowane są przez tą bibliotekę - od obsługi grafiki poprzez dźwięk jak i sterowanie za pomocą różnych urządzeń wejściowych (takich jak mysz czy klawiatura) oraz innych przydatnych funkcjach wykorzystywanych przy programowaniu gier.
Dodatkowe informacje
Uwaga!
Biblioteka Allegro w wersji 4.4 jest przestarzałą technologią i odradza się korzystania z niej w nowo powstających projektach. Biblioteka w wersji 4.4 nie posiada wsparcia sprzętowego karty graficznej. Brak wsparcia sprzętowego karty graficznej wpływa negatywnie zarówno na szybkość działania aplikacji jak również na jakość grafiki na której wykonuje się operacje skalowania czy też obrotów. |
Zagadnienia powiązane
Wykaz elementów dowiązanych
Rozdział 1. Opis instalacji biblioteki Allegro.
Rozdział 2. Omówienie zastosowania biblioteki allegro.
Rozdział 3. Budowa aplikacji opartej o bibliotekę Allegro i podstawowe funkcje biblioteki.
Rozdział 4. Podstawowe figury geometryczne.
Rozdział 5. Tworzenie bitmapy i praca z bitmapą.
Rozdział 6. Wczytywanie i zapisywanie bitmap.
Rozdział 7. Obsługa klawiszy.
Rozdział 8. Wyeliminowanie problemu migającego ekranu.
Rozdział 9. Wywoływanie zadania co określony czas.
Rozdział 10. Tworzenie animacji ludzika w grze.
Rozdział 11. Obsługa dźwięku w Allegro.
Rozdział 12. Obsługa myszki.
Wszystkie teksty są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie lub rozpowszechnianie treści poza niniejszym serwisem
jest zabronione.
Powyższe ograniczenie nie dotyczy autora opracowania, któremu przysługuje prawo do rozpowszechniania własnego tekstu wedle własnego uznania.