Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Tutorial by Easykoder ®
www.easykoder.vot.pl
Biblioteki C++

Wstęp

[lekcja] Rozdział 2. Omówienie zastosowania biblioteki allegro.

Dlaczego wziąłem się za napisanie tego tutorka?

Otóż według mnie w polskim necie nie ma na dzień dzisiejszy aktualnego tutoriala do Allegro... Dlatego też postanowiłem napisać własny, mam nadzieję że komuś się to przyda... piszę go również dlatego, bo sam chciałbym się w końcu czegoś nauczyć ;) Mój tutorial na pewno nie będzie wolny od błędów, ale mogę zapewnić, że staram się jak mogę. Jeśli znajdziesz jakiekolwiek błędy, pisz na mojego maila, z góry dziękuję! Ale zacznijmy od początku...

Czym jest Allegro?

Allegro - to biblioteka do tworzenia gier 2D. Jest dostępna z pełnym kodem źródłowym, działa na wielu systemach/platformach sprzętowych, a najważniejsze jest to, że jest całkowicie darmowa !!! Pierwsza wersja powstała w roku 1996. Głównym autorem był Shawn Hargreaves, który po pewnym czasie umieścił projekt w internecie i udostępnił źródła wszystkim zainteresowanym.
Biblioteka zawiera funkcje do obsługi:
  • Grafiki - opartej o obiekty typu BITMAP.
  • Grafiki 3D - tylko rendering programowy.
  • Dźwięku - opartej o obiekty typu SAMPLE.
  • Myszy
  • Klawiatury
  • Joysticka
  • Timerów
  • Sprajtów
  • Czcionek
  • Plików z danymi - tworzonymi przez specjalny program 'grabber'. ( to jest naprawdę świetne )
  • i wielu innych....

I najważniejsze

Aby pisać w allegro potrzebna jest nam znajomość języka C/C++ w zakresie podstawowym. Jeśli go nie znasz to, albo go poznaj, albo znajdź inną bibliotekę graficzną dostosowaną do języka który znasz ;).

Prawa autorskie

Serwis otrzymał zgodę od autora na publikację niniejszego materiału.
Poprzedni dokument Następny dokument
Instalacja Allegro Odpalamy Allegro