Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Autor: Piotr Szawdyński
Biblioteki C++

Wstęp do wytwarzania gier 2D

[lekcja] Rozdział 1. Rozdział ten odpowiada na pytanie: jaką wiedzę powinien posiadać czytelnik przystępując do czytania niniejszego kursu.

Wstęp

Każdego dnia na rynku pojawiają się nowe gry. Większość z nich powstaje w domowym zaciszu, a efekty prac programistów zazwyczaj są podziwiane tylko i wyłącznie przez ich najbliższych znajomych. Niniejszy kurs nie będzie się zajmował tematyką związaną z promowaniem gier lecz skoncentruje się na wytwarzaniu gier z punktu widzenia programistycznego. Oznacza to, że niniejszy poradnik jest skierowany do osób zajmujących się programowaniem i co więcej - do tych programistów, którzy chcieliby zacząć tworzyć własne gry.

Wymagana wiedza

Niniejszy poradnik wymaga od czytelnika:
  • dobrej znajomości dowolnego języka programowania, który nadaje się do tworzenia gier;
  • zagadnień związanych z programowaniem obiektowym;
  • znajomości dowolnej biblioteki graficznej.
Zaleca się jednak aby czytelnik znał język programowania C++, ponieważ to właśnie przy użyciu tego języka będą prezentowane wszystkie omawiane zagadnienia. Wszelkie aspekty związane z obsługą grafiki będą natomiast oparte o bibliotekę SFML z którą również warto się zapoznać. W niniejszym poradniku zakłada się również, że czytelnik posiada wiedzę na temat sposobu korzystania z kontenerów, należących do standardu C++.

Podsumowanie

Skoro już wiesz jakiej wiedzy oczekuje się od czytelnika niniejszego kursu oraz jaka będzie jego tematyka to myślę, że najwyższy czas zakończyć ten rozdział i przejść do właściwej tematyki poradnika.
Poprzedni dokument Następny dokument
Wytwarzanie Gier 2D, C++ Budowa szkieletu gry